Megoszlanak a vélemények arról, hogy mi az ideális hossz egy-egy videojáték esetében, és nem is lehet kijelenteni, hogy 10 vagy 30 órásnak kell mindennek lennie - ez függ a tartalom minőségétől, a változatosságtól, a mondanivalótól is. Egy nyílt világú akció-kalandjátéknak sem kell 100 órásnak lennie, hogy emlékezetes maradjon.
Így gondolta ezt a Ubisoft Massive csapata is, amely a Star Wars Outlawson dolgozik. Julian Gerighty rendező a Video Games Chronicle-nek adott interjújában elmondta, hogyan terveztek, és mire számíthatunk.
Már nagyon hamar eldöntötték, milyen szinteket lőnek be: 25-30 óra a végigjátszás, 50-60 óra kell, hogy mindent megcsináljunk benne. "Valakinek, akinek családja és munkája van, ez abszolút korrekt játékidő." - tette hozzá.
Ez nagyjából átlagosnak tekinthető: a Ghost of Tsushima, a Cyberpunk 2077, a Grand Theft Auto V is körülbelül ennyit kért az időnkből, a Star Wars Jedi játékokat viszont 20 óra alatt kipörgethettük, igaz, azok lineáris kalandot kínáltak, nagyobb fókusszal a történetmesélésen.
Ti elégedettek vagytok ezzel a hosszal?