Hónapokig tartó szivárogtatások után tegnap hivatalosan is megejtette az EA és a DICE a Battlefield 2042 leleplezését, és bár senki sem számított már erre, tudott meglepetést okozni. Nem vitás, hogy akárcsak a Call of Duty-kat, úgy a Battlefieldeket is elsődlegesen a többjátékos módok miatt szeretik rajongóik, de van azért egy jelentős réteg, amelyiknek a kampány is fontos, egy szűkebbnek pedig csakis az.
Még akkor is, ha a Bad Company spin-off szériát leszámítva voltaképp sosem jeleskedett abban, hogy élvezetes és emlékezetes sztorimóddal örvendeztesse meg a játékosokat. Na jó, nagylelkű leszek, talán még idevehetjük a Battlefield 3-at is, de a 4-es sorszámút semmiképpen. A mai napig élénken emlékszem arra, hogy hiába voltam én a squad leader, egy taktikai megbeszélés során lazán félretaszítottak a társaim, mintha útban lennék. Köszi, DICE!
Szóval ezúttal nem lesz kampány (pont ahogy pár éve a Call of Duty: Black Ops 4 is rálépett erre az útra), a Battlefield 2042 csak és kizárólag a multiplayerre fókuszál, és szolgáltatásként kezelik majd, és ahogy az ilyen jellegű játékoktól megszokhattuk ún. battle passok értékesítése révén tervez a kiadó a példányonkénti 80 (jelenlegi generáció), illetve 70 eurós (előző generáció) áron felül további bevételhez jutni. Ebből (is) finanszírozza majd a már most bejelentett négy szezon során érkező ingyenes tartalmakat.
Nem árt azonban tisztázni, hogy mit kapunk a pénzünkért, ha prémium battle passt vásárolunk. Szerencsére a Game Informer erre vonatkozó kérdésére a lehető legmegnyugtatóbb választ adta a DICE: csupán kozmetika holmikat, hogy kedvünk szerint testre szabhassuk karakterünk és fegyverzetünk kinézetét.
Ez azért fontos, mert aki nem szeretne ilyesmire költeni, az is hozzáfér majd minden, utólag hozzáadott térképhez, specialistához, fegyverhez és játékmódhoz. Így a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad. A kampány hiányát meg majd csak feldolgozzuk valahogy.