A Take-Two Interactive nem a közeljövőben tervezi a BioShock franchise feltámasztását, egy pár hónappal ezelőtti pénzügyi jelentés szerint a következő rész még évekig fejlesztés alatt áll majd, amit alátámaszt az is, hogy folyamatosan munkatársakat toboroz a játékon dolgozó Cloud Chamber. Már korábban is ezek leírásából következtethettünk rá, hogy milyen lesz a BioShock 4, most pedig újabb betöltendő pozíciók árulkodtak kicsit.
Az álláshirdetések alapján a BioShock 4 alatt az Unreal Engine 4 duruzsol majd, és egy teljesen új világban játszódik, tehát nem Rapture vagy Columbia lesz a helyszín. Továbbra is a történetorientáltság lesz a középpontban, amelynek keretében a játékosok egy erősen interaktív világot fedezhetnek fel a szokásos FPS nézetben, könnyen tanulható, mégis magas fokú kísérletezést lehetővé tevő harcrendszer mellett. A játékmenet különféle játékstílusokat és összecsapásokat vonultat majd fel, amelyek a játékosok találékonyságára építenek.
Ezen kívül a következő BioShockban lesznek szkriptelt, filmszerű átvezető jelenetek, kézzel készített környezeti elemek és folyamatos interakciók is. A fejlesztők egy "élő, lélegző" világot szeretnének teremteni (hányszor hallottuk mi már ezt...), amely a játékos minden lépését változatossá teszi. Persze a BioShock 4 még a fejlesztés korai szakaszában jár, így az elhangzott részletek közül nem biztos, hogy mindegyik megtalálható lesz a kész játékban is, de képet ad a koncepcióról, és azért valljuk be, ezek már most sem elérhetetlen elemek.