Ha még felületes ismereteid sincsenek a World of Warcraft játékmenetéről, akkor kezdőként azt fogod tapasztalni, hogy a Blizzard egy megfejthető világba dob be téged. Az NPC-k fura dolgokat vágnak a fejedhez, varázslatok effektjei töltik be a képernyődet, miközben minden és mindenki csak azt akarja tőled, hogy ölj, mintha nem lenne holnap, aztán lépj tovább. A sztori teljesen szétcsúszott az évek során, a mechanikák pedig egyre csak gyarapodtak.
Amennyiben ma valaki leül kipróbálni a World of Warcraftot, az azonnal az Exile's Reach nevű szigetre kerül friss karakterével. Bár a Shadowlandsszel érkezett kezdőhely szépen, vállalható tempóban mutatja be az MMO alapjait, utána már rögtön a Battle for Azeroth eseményeinek közepébe csöppennek az újoncok. Egy olyan háború forgataga ragadja őket magával, amiről jó eséllyel semmit sem tudnak, és innentől csak úgy záporoznak az ismeretlen nevek, fogalmak és a folyamatosan megnyíló képességek.
Azzal, hogy nem ez a kezdés legkellemesebb módja, a fejlesztőcsapat is tisztában van. Holly Longdale, a WarCraft feje a Windows Centralnak mesélt erről egy interjúban.
"Tudjuk, hogy rengeteget kell dolgoznunk az új játékosok becsalogatásán, de nem ezen dolgoztunk mostanában. A meglévő rajongók megtartása volt a cél egyelőre."
Longdale elismerte, hogy bár a Dragonflight alatt nagyon jó munkát végeztek az előfizetőik megőrzését illetően, az új felhasználók megfogása továbbra is a gyengeségünk. Szerencsére ez a probléma legalább részben megoldódik a 11.0-s frissítés érkezésével: az új játékosokat az Exile's Reach után a Dragonflight szigetei várják majd, melyek sokkal kényelmesebb és befogadhatóbb tanulási időszakot kínálnak majd a Battle for Azeroth-hoz képest.
Ettől függetlenül lesz még melója a csapatnak azzal, hogy vonzóbbá és nem utolsósorban barátságosabbá tegye a WoWot az újoncok számára. Remélhetőleg majd ennek rendezésére is sor kerül a Worldsoul Saga valamelyik kiegészítője alatt.