Régóta kísérleteznek a kiadók azzal, hogy miként tudnának reklámokat tenni a játékokba, ezzel is növelve bevételüket. Bár akadnak példák ízléses termékelhelyezésre, azért jellemzően kilóg a lóláb, és a játékosok nem veszik jó néven, ha bármilyen formában is reklámok, hirdetések rondítanak bele az élménybe. Pláne akkor, ha nem holmi free-to-play címről van szó, hanem olyan alkotásról, amiért adott esetben teljes árat fizettek.
Emlékezzünk csak vissza, hogy mekkora felháborodás lett abból, amikor a Microsoft az Xbox bekapcsolásakor Call of Duty: Modern Warfare III reklámmal fogadta a játszani vágyókat. Nos a Ubisoftnak sikerült még erre is rátennie egy lapáttal.
Mint sokan mások, a francia kiadó is leárazásokkal készült a black friday hétvégéjére, de azt, hogy a nemrég megjelent Assassin's Creed Mirage átmenetileg 20 százalékkal olcsóbb, nem csak a közösségi médiában és egyéb felületein hirdette, hanem más Assassin's Creed epizódokban is. Aki csütörtökről péntekre virradó éjszaka orgyilkosnak állt, jó eséllyel belefuthatott ugyanabba a reklámba, amibe az Assassin's Creed Odyssey-ben kalandozó, Fab nevű Twitter/X-felhasználó. Nem ő volt az egyetlen, aki a játék közben, a térkép megnyitása előtt felugró reklámra panaszkodott.
Il semble qu'Ubisoft expérimente la publicité en jeu chez certains utilisateurs (Xbox et PS).
— Fab ✨ (@Fab_XS_) November 23, 2023
Vous êtes au milieu de votre jeu, accédez à la pause ou à la Map et vous avez pendant 3sec. une pub pour un autre jeu qui s'affiche. Suffisant pour désinstaller ? 😅 pic.twitter.com/m5S4rEXas5
A szaksajtó érdeklődésére a Ubisoft közölte, hogy szó sincs szándékosságról, technikai hiba történt, ugyanis a szóban forgó hirdetésnek a főmenüben kellett volna megjelennie, ahol senkit sem zavar (annyira).
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!