A CI Games és a Deck13 közös akció-szerepjátéka, a 2014-ben megjelent Lords of the Fallen volt az első komolyabb soulslike játék, amelyet nem a FromSoftware készített. Bár nem zavart túl sok vizet, mégis elegen szimpatizáltak vele ahhoz, hogy folytatást kaphasson. Sajnos a projekt nyakig merült a fejlesztői pokolban, így egy másik csapat, a 2020-ban alapított és veteránokat is felvonultató Hexworks vette át a stafétát.
A tavalyi gamescomon aztán kiderült, hogy a The Lords of the Fallen valójában nem is folytatás lesz, hanem egy reboot. A stúdió ígérete szerint ez ötször nagyobb lesz, mint az eredeti játék, megismerhetjük benne az élők és holtak világát is, az Unreal Engine 5-nek köszönhetően sokkal szebb lesz és egy kétfős kooperatív módot is tartalmazni fog.
A The Lords of the Fallen egy ideje már nem adott hírt magáról, de új látnivaló helyett egy érdekes sztorival jelentkezett most a játék kreatív rendezője, Cezar Virtosu. A fejlesztő az Edge magazin munkatásával beszélgetve mondta el, hogy a projekt fejlesztése már az Elden Ring bejelentése előtt megkezdődött, azonban mikor megérkeztek az első részletek a FromSoftware-től, akkor döbbentek rá, hogy akadnak hasonlóságok a két játék között: Virtosu szerint az egyik fegyverüket viszont látták az Elden Ring trailerben, ráadásul az egyik bossuk szinte teljesen megegyezett a FromSoftware által kitalált Maleniával, ez pedig mardosta őket belülről.
Virtosu nem árulta el, hogy változtattak-e valamit a látottak miatt, de nyilatkozata alapján nem szégyellik a FromSoftware The Lords of the Fallenre gyakorolt hatását, hiszen mint elmondta, Miyazaki az apukájuk és nagyapjuk, így talán tisztelgésként meghagyták a hasonlóságokat.
A játék executive producere, Saul Gascon egyébként elmondta, hogy szeretnék, ha a Hexworks referenciává tudna válni a műfajban, ha ők lennének a másodikak a FromSoftware után. Tekintve, hogy az Elden Ring éppen most lépte át a 20 millió példányos eladási mérföldkövet, a hasonlóság talán szerencsét hozhat a rebootnak és fejlesztőcsapatának egyaránt.