Az Activision Blizzard legutóbbi pénzügyi jelentéséből több apró érdekesség is kiderül, van sírás, nevetés, ármány, cselszövés. Lássuk, mi is a helyzet.
Destiny, te csodás
Például a jó hír az, hogy az Activision nagyon örült a The Taken King sikerének, már 25 millió regisztrált játékosa van a Destinynek, akik amúgy 3 milliárd órát toltak bele a játékba. A Destiny idén egy nagy kiegészítővel bővül, ami járulékos tartalmi frissítésekkel igyekszik lekötni majd a játékosokat. A Destiny 2 a tervek szerint a 2017-es évben érkezik majd.
Márpedig évente születik egy Call of Duty
A lövöldék frontján fontos még megemlíteni, hogy a COD széria ezúttal is elképesztő növekedést ért el, ráadásul a sorozat történetének legmagasabb aktív játékosszámával büszkélkedhet a Call of Duty: Black Ops 3-nak köszönhetően.
A BO3 egyébként 2015 elsőszámú konzolos címe volt, és Amerikában zsinorban hetedszer lett a legjobban fogyó konzolos játék. A CoD sorozat ezzel túllépte a 250 milliós határt, és a széria már több mint 15 milliárd dollárt termelt ki extra tartalmakkal, Season Passokkal együtt. Egyébként a Black Ops 3 vásárlói vették meg a legtöbb évadbérletet idén (és bár az árazás tényleg arcpirító, az tény, hogy pakolják is bele a tartalmat szépen).
A széria folytatását jelenleg is fejleszti az Infinity Ward, akik várhatóan a 2016-os év negyedik negyedévében jelentetik meg a következő részt. Valószínűleg november első vagy második hete lesz a dátum, tekintve a sorozat eddigi megjelenési rendszerét (ez a játékvilág ovulációs naptára, tényleg).
A bukottak
A Skylanders: SuperChargers és a Guitar Hero Live megjelenéskor gyengébben teljesítettek a vártnál. A Skylanders esetében ezt a kiadó a versenytársak felbukkanásával magyarázta (Disney Infinity pl.) és, hogy a casual játékosok egyre inkább a mobil eszközök felé fordulnak. Új Guitar Hero részt idén nem kapunk, de a GHL folyamatosan kapja majd az új tartalmakat. Új Skylanders viszont lesz, aminek a megjelenését egy tévésorozattal is megtámogatják majd.
A Blizzard köszöni, jól van
A Blizzard csapatából Mike Morhaime hozta az adatokat, aki nagy örömmel mesélte, hogy 2015-ben 25%-kal növekedett a Blizzard programokkal lazuló játékosok száma. Ennek köszönhetően a vállalat bevételei komoly növekedést mutattak a tavalyi évhez képest.
Ahogy azt már novemberben is bejelentették, a Hearthstone túllépte a 40 milliós játékosszámot. A legutóbbi kiegészítőből, a League of Explorers-ből 20%-kal több fogyott a megjelenés első hat hetében, mint az összes eddigi adventure csomagból.
A StarCraft 2: Legacy of the Void számai is büszkeségre adtak okot, mivel egy millió példány fogyott el belőle az első 24 órában. Azt már tudjuk, hogy bejelentették az első tartalmi csomagot, a Nova Covert Ops kiegészítőt, de azért Morhaime még jól bemutatta ezt is, mert jól néz ki a befektetők előtt.
Az egyéb címszó alatt még megtudtuk, hogy a World of Warcraft pet, Brightpaw, aminek az eladásait jótékony célokra fordították, több mint 7 millió dollárt termelt. A Diablo 3 még mindig jól teljesít és szép eladásokat produkált 2015-ben is. Az Overwatch bétájára 8 millióan regisztráltak, de nemsokára már meg is jelenik, hiszen tavasz van megcélozva. A World of Warcraft új kiegészítővel jelentkezik idén.
Az Activision még megjegyezte az előadás végén, hogy a digitális eladásokból származó bevételek 32%-ot növekedtek, amivel a digitális eladások képezték a cég bevételeinek 54%-át. A 2015-ös évet 6%-os növekedéssel zárta az Acti, ami 4,66 milliárd dollárt jelent. Az Activision boldog, a Blizzard boldog, ti pedig mondjátok el, mit gondoltok a teljesítményükről.