Meglehetősen megosztó a játékosok körében a fizetős tartalmak témája: a túlzásba vitt mikrotranzakciók, a már jó előre beharangozott szezonok, a bicskanyitogató loot boxok és a túlárazott DLC-k könnyedén felháboríthatnak bárkit, ugyanakkor nem véletlenül erőltetik ezeket a kiadók, hiszen van rájuk kereslet, és sokszor kozmetikai cuccokról van szó, nem játékbeli előnyökről.
A szolgáltatásalapú játékok célja az, hogy minél jobban kitolják egy alkotás szavatosságát, és közben az új tartalmakat gyártó fejlesztőknek is folyamatosan termelődjön a bevétel, de itt is számítanak az arányok. A Suicide Squad: Kill the Justice League esetében azt a megoldást választotta a Warner Bros., hogy az újdonságokért - legalábbis az első szezon esetében - nem kell külön fizetnünk, viszont ennek kapcsán a figyelem középpontjába került a vállalat videojátékos részlegének egyik elnöke, JB Perrette nyilatkozata, ami aggodalomra ad okot.
Perrette interjújából, amit a Varietynek adott, kiderül, hogy a Warner Bros. még inkább a videojátékok felé fog terjeszkedni, mivel keresi a módját annak, hogy a nagy költségvetésű franchise-ai (a DC, a Trónok harca, a Harry Potter és a Mortal Kombat került említésre, amiket egyenként egymilliárd dollárra becsülnek) ne csak három-négyévente egy-egy nagy sikerfilmet generáljanak.
"Azt akarjuk, hogy folyamatosan bővüljenek. És a jó hír az, hogy a játékipar alkalmas erre".
Ugyanebben az interjúban a Warner Bros. Interactive vezére, David Haddad elmondta, hogy a videojátékok kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy ezek a franchise-ok örökzöldek és mindig jövedelmezőek maradjanak. Haddad ekképpen fogalmazott:
"A Warner Bros. Discovery vezetőségétől érkező nagyon következetes üzenet a franchise-ok fontossága. A játékoknak egyedülálló és fontos szerepük van abban, hogy a franchise-aink relevánsak, hangzatosak és izgalmasak maradjanak, mert rengeteg rajongó és rengeteg olyan tartalomfogyasztó van, akiknek a játékok jelentik a kiindulópontot. Ha azt kérdezed, hogy mik a céljaink, akkor valójában az a makroszintű célunk, hogy a lehető legtöbb időt töltsünk a rajongókkal."
Nem meglepő a következtetés, ugyanis 2023 brutálisan sikeres volt a Warner Bros. számára: a Mortal Kombat 1 több mint 3 millió példányban kelt el, a Hogwarts Legacy pedig elképesztő teljesítményt nyújtott, 24 millió kópiát értékesítettek belőle. Perrette azonban rámutatott, hogy az ilyen videojátékok többéves fejlesztési ciklusok alatt készülnek el, ami azt jelenti, hogy sokáig kell várni arra, hogy egy népszerű franchise folytatódjon. Azt is megemlítette, hogy be fog jönni a képbe James Gunn rebootolt DC filmes univerzuma is, amelynek lesznek videojátékos vonatkozásai is, Gunn ugyanis együtt dolgozik a Warner Bros. játékrészlegével a DC-univerzum fő franchise-ain:
"Őszintén szólva eddig nem volt olyan szoros a kapcsolat a stúdió és a játékipar között, mint amilyennek lennie kellett volna. De James [Gunn] valódi gamer, így az, hogy van valaki, aki szenvedélyesen rajong ezért, szuper hasznos."
Nektek mi a véleményetek az egészről?