Ne ítélj elsőre! - azt hiszem, ez a legfőbb tanulság, amivel a Silent Hill 2 remake szolgálhatott a játékostársadalomnak, amelynek nem elhanyagolható része már a bejelentés pillanatában temetni kezdte a Konami és a Bloober Team közös projektjét. Persze valahol érthető is ez a fajta hozzáállás, hiszen a japán kiadó számára hosszú évekig minden fontosabb volt a videojátékoknál, azt pedig, hogy milyen csúnyára sikerült a szakítása Hideo Kojimával, sokan máig képtelenek megbocsátani.
De 2001-es klasszikus teljes körű felújításával megbízott lengyel stúdió is rászolgált a bizalmatlanságra, elvégre sosem dolgozott korábban ekkora volumenű játékon, eddig megjelent címei pedig zömükben vegyes fogadtatásra találtak. Ugyanakkor a 2021-ben kiadott, Akira Yamaoka zenéjével (is) megtámogatott The Medium már arról árulkodott, hogy készen áll szintet lépni a csapat.
Tizenegy nappal a Silent Hill 2 remake megjelenése után pedig már valóban ki is mondhatjuk, hogy sikerült a bravúr, James Sunderland felkavaró kirándulása a címbéli városba a Bloober Team történetének nemcsak a legmagasabban értékelt játéka, de alighanem a leggyorsabban fogyó is. Ezt a feltételezést arra alapozzuk, hogy a Konami az X-en kürtölte világgá, hogy október 11-ig, tehát mindössze 3 nap alatt több mint egymillió példány fogyott a játékból PC-n és PlayStation 5-ön.
The SILENT HILL 2 remake has sold more than 1 million copies in a matter of days of its official launch! 🙌 #SILENTHILL pic.twitter.com/CMRljT35Pi
— Konami (@Konami) October 17, 2024
Ez a szám minden bizonnyal tovább fog emelkedni az elkövetkező hetekben, hónapokban, jövő ilyenkor pedig újabb lökést kaphat a kívül-belül megújult horrorklasszikus, mert lejár a Sony egyéves exkluzivitása, és akkor már Xbox Series X|S-re is kiadhatja a Konami.