Hirdetés

Jobb motor, Steam megjelenés, fejlettebb MI és más újítások – ezt kínálja a Call of Duty: Modern Warfare 2

|

Egy teljes értékű, új játék lesz a Call of Duty: Modern Warfare II, ami komoly témákat nélkülözve akar szórakoztatni.

Hirdetés

Ha valaki azt kérné tőled, sorold fel az összes Call of Duty-t, biztos, hogy mindet fel tudnád idézni? Emlékszel arra, mi történt az Advanced Warfare kampányában, vagy meg tudsz nevezni hármat a Ghosts multis pályái közül? Ha igen, tényleg vérbeli rajongó vagy, ha nem, ne bánkódj: idén már a széria tizenkilencedik része fog megjelenni, de kevés volt közülük annyira emlékezetes, mint a Modern Warfare alsorozat tagjai.

Nem csak a három eredetire gondolunk, hanem a 2019-ben megjelent rebootra is, ami minden szempontból kiemelkedő volt: izgalmas egyjátékos kampány, számos szórakoztató többjátékos mód került a látványát és játékmenetét tekintve is felturbózott játékba, sokan még a Black Ops: Cold War megjelenése után is inkább ennél maradtak. Az ingyenes Warzone miatt rengetegen találtak rá jóval a premiert követően.

Hirdetés

A folytatásnak nagy elvárásoknak kell megfelelnie, pláne a gyengén fogyó Vanguard után, de amennyit eddig tudunk a Call of Duty: Modern Warfare II-ről, az meglehetősen biztató - persze voltunk már hasonlóan lelkesek, és csalódás lett a vége.

CoD 2.0

A marketingkampányban többször találkozhattunk már az "egy új éra kezdete" kifejezéssel, de nem fejtették ki pontosan, mit takar ez egy olyan játéknál, ami egy reboot folytatása. Most kiderült, arra akartak utalni, hogy innentől minden Call of Duty játékot, illetve azok minden szegmensét (az egyjátékos, a többjátékos és a kooperatív módot, valamint a Warzone 2.0-t) pontosan ugyanaz a motor fogja hajtani, így ha az egyikbe bekerül egy új funkció, nem kell külön a másik motorjába is beépíteni. Eddig látható eltérés volt nem csak egy Black Ops és egy Modern Warfare, de a kampány és a Zombies módok között is, ezt fogják megszüntetni; zombik egyébként nem lesznek, csak a Spec Ops kooperatív mód tér majd vissza, mely a 2009-es változatához áll a leginkább közel. Az egyedi stílus, a csapatokra (IW, Treyarch, Sledgehammer) jellemző jellegzetességek azért megmaradnak minden további játék esetében.

A játékmenetbeli újdonságok között megtaláljuk az úszás lehetőségét, a víz hullámai módosíthatják a kilőtt lövedékek úját, továbbá az autós jelenetekben kihajolhatunk a kocsikból, felmászhatunk azok tetejére, és átugorhatunk más járművekre, valamint akár multiban is leszedhetjük az ajtókat, kilőhetjük a gumikat, vagy menet közben is javíthatjuk mind a négykerekűeket, mind a kétéltűeket és a helikoptereket. Elárulták azt is, hogy az épületeknél való leereszkedés közben mászhatunk akár fejjel lefelé is, ha úgy érezzük jobbnak, de kérdéses, hányszor alkalmazhatjuk majd ezt - lehet, hogy csak a kampány egy adott jelenetében.

Semmi komolyság, semmi orosz

A történet középpontjában a nemzetközi elit alakulat, a Task Force 141 áll majd, ennek tagjait fogjuk bevetésekre kísérni. Senkinek nem kell őket bemutatni: John Price kapitány, John "Soap" MacTavish, Kyle "Gaz" Garrick és Simon "Ghost" Riley ragadnak fegyvert, akiket a CIA-s Kate Laswell és a mexikói különleges erők képviseletében Alejandro Vargos támogat majd. Céljuk egy globális vészhelyzet elhárítása az Al-Qatala terroristacsoport megfékezésével, akiknek egy mexikói illető, Hasan szolgáltat fegyvereket, azután, hogy egy amerikai légicsapás végez egy ellenséges ország tábornokával. Felbukkan a Shadow Company is, melyet Philip Graves vezet. Ezúttal nagyobb hangsúlyt fektettek arra, hogy szórakoztató legyen játszani, nem akarnak komoly témákkal foglalkozni - az MW2 nem lesz olyan "provokatív", mint elődje, cserébe akcióhősöknek képzelhetjük magunkat.

Lesz egy Wet Work nevű küldetés (ez a név talán mond nektek valamit), melynek keretében egy amszterdami kikötőben kell egy üzletet megakadályoznunk a lehető legnagyobb csendben, hangtompítós fegyvereket használva, olykor a víz felől közelítve. A víz alatti küzdelmeket feldobták, a közeg hatással lesz mind a fegyverek és lövedékek viselkedésére, mind a gránátok működésére.

Az Infinity Ward azt ígéri, hogy sokat javul az MI, mind társaink, mind az ellenfelek valósághűbben fognak viselkedni, kihajolnak a sarkokon, jeleket adva kommunikálnak velünk.

A többjátékos módban kisebb és nagyobb pályákkal is találkozhatunk, illetve lesz egy 6v6-os mód, a Knockout, ami a Gunfight alapjait bővíti ki: mindenkinek egy élete van (de újraéleszthető) és egy perce arra, hogy megszerezzen egy táskát, ami véletlenszerűen jelenik meg három pont egyikén. Az nyer, akinél a számláló lejártakor a táska van, vagy aki utoljára marad életben. Visszatér a Ground War is egyedi pályákkal, és lesz egy túszos mód, melyben hatfős csapatok próbálnak majd megvédeni vagy kiszabadítani egy túszt.

A perkek és a killstreakek ismerősek lesznek, előbbieket viszont úgy variálták meg, hogy négyes csomagokban tehetjük őket felszerelésünk részévé, és csak kettő lesz aktív a meccsek kezdetén. Erről részleteket később fogunk megtudni. A Gunsmith több fegyverkiegészítőt kínál majd, és nagyobb testreszabást, de csak 4-5 dolgot aggathatunk stukkereinkre. Az viszont jó hír lehet, hogy egy "fegyvercsaládon" belül az összes fegyverre feloldhatjuk a kiegészítőket, nem kell mindet egyesével húzni. Eszköztárunkba bekerül majd egy olyan kütyü, amivel falon át lőhetünk gránátot, ahogy Fuze a Rainbow Six: Siege-ben, de ellentétben az ott látott alkalmazási móddal, itt el is dobhatjuk az eszközt. A járműveket a DDOS-szal béníthatjuk meg, a Field Upgrade-ek közé felfújható bábu is kerül.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

A Call of Duty: Modern Warfare II október 28-án jelenik meg, és a PC-sek már nem csak a Battle.neten, de Steamen is megvásárolhatják - ez azért is jó, mert így látni fogjuk, hozzávetőlegesen hányan játszanak ezzel a változattal. A régi konzolokat sem hagyja még hátra az IW, a játék PS4-re és Xbox One-ra is érkezik, és jobban fog kinézni, mint a 2019-es Modern Warfare.

A Warzone 2.0 leghamarabb novemberben jöhet, és teljesen különálló játék lesz, miközben az eredeti Warzone is játszható marad.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)