A Sony új módszereket keres arra, hogy termékeit eladhassa - innen az új szabadalom.
A szabadalmi leírás szerint "időkapcsolókat tartalmaz, vagy elrontja a játékmenet karakterisztikáit, mint objektumok, karakterek, események és vagy környezeti adottságok."
Ez azt jelenti, hogy amikor a demót először futtatja valaki, akkor szinte a teljes játék elérhető, de ahogy egyre többet játszik vele, egyre inkább tönkremegy a demo - kevesebb helyszínt, szintet, felszerelést, opciót ér el a játékos. A szabványbejegyzés mellett volt egy diagram, amin a játék hősének kardja egyre jobban összement, ahogy a játékos egyre többet játszott a demóval.
Ehhez az új módszerhez a 90-es évek shareware modelljét szeretnék visszahozni. Akkor az volt a divat, hogy bizonyos összegek fizetése segítségével ki lehetett nyitni a játék zárt részeit, így ebben az esetben a játék vissza tudna térni a teljes funkcionalitáshoz egy internetes fizetés és azonosítás után. Ilyen speciális játékdemókat akár lemezeken, akár online is lehetne forgalmazni.
Akinek nem tetszett a játék, az hamar abbahagyja a teljes verzió ellenére is a játékot vele - s mindezt legálisan. Akinek pedig tetszik, az tényleg motivált lehet majd, hogy meg is vegye, hogy tudja folytatni, ami neki tetszik - így eltűnhet sok játékos azon érve, hogy csak azért tölt le játékokat, hogy kipróbálja azokat, hiszen így bárki letöltheti majd a játékot, de játszani csak az játszhat majd hosszú távon, aki fizet is érte.
A szabadalom a következőket mondja." kívánatos lenne egy olyan demo verziót létrehozni a játékokból, amely teljesen promotálni tudja a játék összes tulajdonságát, ámde mégis tartalmaz olyan védelmeket, amely rábírják a játékosokat, hogy megvásárolják a videójáték használatának teljes jogát".