A tervek szerint november elején fog megjelenni a Bethesda sci-fi akció-szerepjátéka, a Starfield, amihez nagy reményeket fűz a vállalat, és nem kisebb célt tűztek ki vele, mint hogy egy új franchise-t indítson el, miközben igyekeznek újat nyújtani a műfaj kedvelőinek is.
Bár a készítők eddig is meséltek az ambiciózus projekt egy-egy részletéről (például arról, hogy miben lesz ez más a korábbi játékaikhoz képest vagy éppen hogy kitalálták maguknak a NASA-punkot), a legújabb fejlesztői naplóban komolyabban is belementek a játékmenet egyes aspektusaiba.
Ebben a Starfield rendezője, Todd Howard beszélt a dizájnért felelős Emil Pagliarulóval, a küldetéseken dolgozó Will Shennel és az egyik vezető művésszel, Istvan Pelyvel a nyitott világról, és arról, hogy mekkora szabadságot adnak a játékosoknak.
A játék során több frakcióhoz is csatlakozhatunk majd, beleértve a rosszfiúkat is. Ezek közül hármat fedtek fel a fejlesztők: ott lesz az űrköztársaság idealizált jövőjét képviselő United Colonies, az űrwestern fantasy stílusú Freestar Collective és a vállalati utat járó Ryujin Industries. Shen szerint az egyik legnagyobb választás az lesz, hogy melyikhez csapódunk, a Ryujin például az egyik legjobb kezdősztorival rendelkezik majd. Ezek mellett megjelenik egy kalózokra hajazó fosztogató banda, a Crimson Fleet is, amelyet lényegében azok fognak csatlakozni, akik gonoszként fedeznék fel a Starfield világát.
Mindegyik frakció nagyon különböző küldetéseket fog kínálni, ráadásul akár összehozhatunk egy olyan forgatókönyvet is, amelyben a Crimson Fleethez verődve együttműködünk a jobb indulatú csoportokkal is, ezáltal egyfajta kémszcenárióba csöppenve szerepjátékozhatunk. Ehhez hozzájárul majd a kalandorunk személyisége is, Howard szerint ugyanis a karakteralkotás minden eddiginél részletesebb lesz, amelynek keretében meghatározhatjuk a figuránk hátterét és a meghatározó tulajdonságait, mint például olyan hardcore RPG-kben, akár a Pillars of Eternity.
Ebből adódóan magától értetődő, hogy nem csupán a fegyverünkre, de a beszédkészségünkre is szükség lesz, amivel kapcsolatban jól fog jönni, hogy az Oblivion meggyőzéses minijátékának elemeit felfrissítették és beépítették a Starfield dialógusaiba. "Nem akartunk, hogy ez egy olyan rendszer legyen, ahol biztosan van egy helyes dolog, amit mondhatunk" - árulta el Shen, aki elmondta, hogy bizony el kell majd gondolkoznunk rajta, melyik válasz milyen kockázattal jár. "Olyan érzés, mintha egy olyan beszélgetést folytatnál, ahol valóban megpróbálsz meggyőzni valakit valamiről" - tette hozzá Howard.
Az Oblivionban különböző módokon manipulálhattuk az NPC-k kedvét, amit a magas beszédkészség és a megvesztegetés megkönnyítettek.
Az viszont biztos, hogy a Starfieldben nem leszünk egyedül a gondjainkkal, csapódnak mellénk társak, akik reagálni fognak a cselekvéseinkre és a döntéseinktől függően éreznek majd irántunk. A legelsőt közülük most leplezték le: ő egy robot, VASCO, aki rakodó droidnak tűnik és feltehetően Vasco da Gama portugál felfedező után kapta a nevét. Pely szerint a felfedezéseink során társaink megjegyzéseket tesznek majd arra, ami történik, ez pedig nagyban segíti majd a játékban való elmélyülést ugyanis olyan hihetővé teszi őket, mintha valódi személyek lennének.
Ezt szeretnék megtartani az NPC-knél is, azaz arra törekednek, hogy valósághűen nézzenek ki és úgy is viselkedjenek. Pely elmondta, hogy a karakterek megjelenítésének technológiája a való világ modelljeinek szkennelésén alapul, hasonlóan a fotogrammetriához, amit a tájképeknél alkalmaztak.
"Azt akarjuk, hogy az NPC-kkel, a játék többi szereplőjével való személyes interakciók a lehető leghatásosabbak legyenek, ehhez pedig el kell hinned, hogy ezek valódi emberek..."
A Starfield várhatóan november 11-én fog megjelenni PC-re és Xbox Series X/S-re.