A lassan tizenötödik születésnapját ünneplő IllFonic eddig mindössze négy játékot készített (igaz, egyébként más fejlesztőknek is besegített), de mindegyiket legfeljebb középszerűnek nevezhetjük, ha jóindulatúak akarunk lenni. Ebből kettőt a licencek adtak el, a Péntek 13 és a Predator adaptációja is azért tudta felkelteni a játékosok érdeklődését, mert népszerű franchise-okon alapultak, és így aki nagyon akarta, megtalálhatta bennük a szépet. Részben ezért, részben a Sony támogatása és bizalma miatt tudott a csapat folyamatosan növekedni, most már három irodájuk van az Egyesült Államok három különböző pontján.
Következő projektjük teljesen eredeti, a kiadást is ők intézik, de ez rejt magában veszélyeket.
Gépekben a gépeken
Senkit ne riasszanak el az Arcadegeddon élénk színei, ez nem egy újabb Fortnite-klón, semmi köze a battle royale műfajhoz, és nem is annyira vidám-mókázós-haljelmezben szaladgálós, bár a fejlesztők mindent megtettek azért, hogy a korhatár-besorolást végző bizottság ne az M (18+-os), hanem a T (16+-os) kategóriába tegye, így nincs például vér vagy emberi ellenfelek.
A történet is teljesen egyedi: adott egy megavállalat, a Fun Fun Co. ami egy kis játékteremre feni a fogát, melynek tulajdonosa, Gilly összekötötte az összes játékot, hogy egyetlen giga-mega-szuperjátékká formálja őket. Ezt a gonosz szervezet feltöri, vírussal fertőzi meg, nekünk pedig játékosokként be kell hatolnunk, hogy a gépi ellenfelek kiirtásával rendet tegyünk.
Egyedül vagy legfeljebb három pajtásunkkal együtt vághatunk neki a feladatnak. Több különböző, véletlenszerűen generált területet járhatunk be, melyeken változatos feladatok várnak minket, miközben folyamatosan fejlődünk, keressük az egyre erősebb fegyvereket rejtő ládákat, megnyitjuk a csapatunk és/vagy magunk megsegítésére használható képességeket, és ha eleget tettünk már, megküzdünk a bossokkal egyébként opcionális küzdelmek során. A főgonoszokból most még kettő van, és nem könnyű őket legyűrni, ezeknél már nagyon fontos az együttműködés, illetve az, hogy mindenki megfelelő, fegyverzetéhez, játékstílusához passzoló képességeket válasszon.
A checkpointoknál növelhetjük a nehézséget, elkölthetjük a ládákból összeszedett pénzt ilyen-olyan dolgokra, vagy részt vehetünk rövid, PvP minijátékokban is, amikben barátokból ellenségek lesznek, és FFA vagy 2v2 küzdelmekben eshetünk egymásnak. Van olyan, amiben a többieket kell lőni, de olyan is, amiben a padlót, és az nyer, aki a legtovább talpon tud maradni. Sosem tudhatjuk, mit dob be a gép, lehet, hogy labdajátékot kapunk, lehet, hogy olyat, amiben mind a társaink ellen, mind az MI ellen küzdenünk kell.
El ne menjen az áram!
Egyelőre vegyesek az érzéseim. Az IllFonic egy prezentációt követően hozzáférést engedett a játék fejlesztői buildjéhez (mától egy annál stabilabb, de még mindig nem teljesen kész kiadás érhető el, a megjelenés 2022 első negyedévére várható), és igaz, hogy jól szórakoztam, a hangulat remek, de a játékmenetből hiányzik az egyediség, az az extra, amitől azt érzem, hogy ez 10-20 óra után is szórakoztató lesz, a feladatokra nem fogok ráunni, és a pályák sem válnak unalmassá.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Pusztán a kizárólag játékkal megszerezhető (nincsenek mikrotranzakciók, juhé!) skinek engem annyira nem mozgatnak, sem az, hogy első helyen végezzek a ranglistán, így pedig attól félek, hogy bár 10-20 órán át nagyon jól fogom érezni magam (de csak akkor, ha nem egyedül játszok), később már a frissítésekkel sem fog többet nyújtani. Keveset láttam még ahhoz, hogy határozottan kijelentsem, ez ennyit tud, de úgy érzem, megalapozott az aggodalmam.
Ennyi idő persze nem rossz, ha az ár-érték arányt nézzük. Az Arcadegeddon már elérhető 15,99 euróért vagy 7090 Ft-ért a korai hozzáféréses szakaszban, egyelőre csak az Epic Games Store-ban és PlayStation 5-ön. Megjelenését követően 29,99-re árazzák majd be, és más platformokat is fontolóra vesznek. Jelenleg három biom játszható, de a következő két hónap során ezek száma nőni fog. Bármi lehet még belőle, ha a közönség rákap, de talán több esélye lenne ingyenesen játszható, mikrotranzakciós, battle pass-os címként, mint így, ráadásul az Epic-exkluzivitás sem segít rajta sokat. (Viszont ha ezért az Epic fizetett, akkor legalább az IllFonic nem megy mínuszba, történjék bármi).