Október van, az a hónap, amelynek a végén halloweent ünneplik az Egyesült Államokban, és emiatt a témába illő filmeket, játékokat rendszerint ebben az időszakban dobják piacra, mivel ilyenkor amúgy is fogékonyabban az emberek a félelmetes és ijesztő dolgokra. Egy tökéletes világban most a kifogástalan állapotban megjelent Redfall rajongótábora friss tartalmaknak örülhetne, amelyek még változatosabbá, még szórakoztatóbbá teszik az egyedül is játszható, de alapvetően négy, egyedi képességekkel rendelkező vámpírvadász együttműködésére épülő shootert.
Csakhogy a világ, amiben élünk távolról sem tökéletes, máig ismeretlen okból sem a fejlesztést végző Arkane Austin, sem a kiadást intéző Bethesda, sem pedig az egészet birtokló Microsoft nem emelte fel a kezét, jelezve, hogy ez nem lesz így jó, ezért aztán vállalhatatlan minőségben rajtolt el a játék. A Game Pass kezdetben kozmetikázhatta a számokat, de az eladások siralmasak lehetnek, a Steamen beállított megjelenéskori játékoscsúcs (6124) pedig bármennyire is halovány eredmény, több százszorosa, sőt a napok bizonyos szakában előfordul, hogy több mint az ezerszerese az aktuálisnak.
Egy ideje már rendszerint 40 alatt tetőzik a napi csúcs (ez ugyebár nem a tényleges létszámot takarja, hanem hogy egy adott pillanatban hányan indították el a játékot), miközben arra is volt már példa nem egyszer, hogy hárman, tehát a teljes négyfős brigádhoz sem elegen voltak aktívak. Tényleg valamilyen csodának kellene történnie ahhoz, hogy a Redfall innen fel tudjon állni.
Az xboxos még mindig nem kapta meg a beígért 60 fps-es performance módot, miként a Bite Back Editionben foglalt majdani plusztartalmak érkezésének ütemezéséről sincs hír. Ráadásul mindennek a tetejébe az Arkane Austin a június első felében kiadott 1.1-es patch óta oposszumosat játszik, vagyis halottnak tetteti magát. Emiatt pedig növekszik annak az esélye, hogy egyszer csak befut a közlemény a szerverek leállításáról, ami egyúttal az állandó online kapcsolatot igénylő játék végét jelenti.
A Bethesda és a Microsoft persze fogadkozott, hogy megmentik a Redfallt, nem engedik el a kezét, de a Cyberpunk 2077 példája is mutatja, hogy mindez roppant költséges és időigényes művelet, még ha a két játék komplexitás vagy volumen tekintetében össze sem vethető.