A Summer Game Fest keretében bemutatkozott az egyik legnépszerűbb játékmotor, az Unreal Engine következő generációs változata, ami számos új technológiát kínál a fejlesztőknek, hogy jobb bevilágítást, nagyobb részletességet nyújthassanak.
Az első Unreal Engine 5-ös játékokat 2021-ben láthatjuk, ekkor tervezik kiadni a motort hivatalosan. Az alábbi sajnos csak egy techdemó, de valós időben, futás közben rögzítették a játékmenetet PlayStation 5-ön. A textúrák 8K-sak, minden képkockában több millió háromszöget rajzol ki a rendszer, a fejlesztők célja pedig az, hogy olyan fotorealisztikus képet alkossanak, ami megközelíti a filmes CGI-t és a való életet. Elég jól csinálják.
Az egyik új technológia a Nanite, mellyel filmes minőségű elemek importálhatók minőségvesztés vagy komolyabb memóriahasználat nélkül, a másik pedig a Lumen, mely a dinamikus fényeket takarja, minek köszönhetően megváltoztatható a fényforrások pozíciója, vagy például a tető kinyílása esetén valósághűen változhatnak meg a fényviszonyok.
Az Epic azt is bejelentette, hogy 1 millió dollárig nem kér semmit az Unreal Engine-es játékok bevételeiből. Elérhetővé vált továbbá az ingyenes Epic Online Services SDK is, amivel beépíthetők barátlisták, matchmaking, achievementek, ranglisták és cross-play funkciók.
Hogy tetszik?