A soulslike műfaj egyik képviselője közel tíz év után nem egy folytatással, hanem rebootként tér vissza, amely mindenben igyekszik rálicitálni az elődjére: sokkal nagyobb, tartalmasabb és szebb lesz. Ráadásul magába fog
lal egy kétfős kooperatív módot is, hogy akár egy pajtásunkkal együtt is felfedezhessük az élők és holtak világát, amely nyomokban hasonlíthat az Elden Ringére.
A Lords of the Fallen látványvilágáért már az Unreal Engine 5 felel, a veteránokat is felvonultató Hexworks szakított az eredeti játékot készítő Deck13 saját fejlesztésű motorjával annak érdekében, hogy kimaxolhassák a koncepcióban és ebben a sötét fantasy világban rejlő potenciált.
A játék legújabb traileréből két újdonság is kiderül: egyrészt a stúdió arról mesél benne, hogyan finomították az Unreal Engine 5 technológiáját a terveikhez. Például emberek 3D-s szkennelését használták arra, hogy testreszabhassuk a karakterünket, ennek köszönhetően egyedi arcokat és testeket hozhatunk létre. Az UE Chaos Physics funkciójának köszönhetően minden felszerelésünk valósághűen mozog a harcban, a Lumen GI rendszernek hála pedig a szobák megvilágításában tudtak szintet lépni. Ezek mellett abból is ízelítőt ad a videó, hogy milyen lesz az élők és holtak világa között váltani: olyannak kell elképzelnünk, mint egy érme két oldalát.
Másrészt az is világossá vált a videóból, hogy a fejlesztők elhagyták a játék nevéből a The előtagot, így mostantól simán csak Lords of the Fallen néven hivatkoznak rá, amelyet kifejezetten fog szeretni a Google, hiszen az eredeti játéknak is pontosan ugyanez a neve.
A Lords of the Fallen még idén meg fog jelenni PC-re (Steam, Epic Games Store), PS5-re és Xbox Series X/S-re, de a Hexworks egyelőre nem árulta el, hogy pontosan mikor.