Brendan Greene, vagy ahogy sokan ismerik, PlayerUnknown tavaly ősszel jelentette be, hogy maga mögött hagyja a nevével fémjelzett PUBG-t gondozó stúdiót és kiadót, mert új játékon dolgozna, ami teljes egészében a sajátja. Nem sokkal később ismét mesélt a Prologue néven futó projektről, aminek az egyik legfontosabb ismérve, hogy hatalmas világokat tesz bejárhatóvá. Nemrég egy rövid videón bemutatta, hogyan is néz ez ki a gyakorlatban.
PlayerUnknown Twitter-bejegyzése szerint a lenti videót még 2021 elején készítették a koncepciójuk gyakorlati bizonyítására. Greene és csapata végcélja, hogy idővel egy, a Föld méretével megegyező bejárható világot hozzanak össze, de egyelőre kisebb léptékben gondolkodnak, igaz, más játékokhoz képest ez is hatalmas. A lenti techdemóban látható pálya 64x64 kilométeres, ami összehasonlításként közel tizenhatszorosa az Assassin's Creed Odyssey teljes játékterének, ami mindössze 15x16 kilométeren terül el (mégis sokkal nagyobbnak érezzük).
Today I want to share a proof-of-concept tech demo from early last year.
— PLAYERUNKNOWN (@PLAYERUNKNOWN) January 17, 2022
This gave me the confidence to think about planet-sized worlds and the possibilities they could afford players.
If you want to help us make these worlds, we are hiring!https://t.co/MUO49PS2KG pic.twitter.com/wDef2Jz34T
A kérdés már csak az, hogyan fogja a világot - ami egyébként annak ellenére, hogy egy program generálta, tényleg meggyőzően néz ki közelről és madártávlatból is - megtölteni érdekes tennivalókkal a PlayerUnkown Productions. Greene korábbi nyilatkozatai alapján a Prologue-ot, és belőle potenciálisan létrehozott Artemist túlélőjátékok ihlették, mint például a Rust, ám a modderből lett játékkészítő azt szeretné, hogy ne méterenként, hanem inkább mérföldenként fusson bele egy-egy játékos bázisába, és az lehetőleg tényleg nagy legyen, ne csak egy doboz. Idővel meglátjuk, mire jut a csapatával.