A napokban volt 14 éve, hogy megjelent az Irrational Games végül halhatatlannak bizonyuló játéka, az FPS-ek dicsőségcsarnokában máig méltán tündöklő BioShock. Víz alatt pusztuló art déco metropoliszával és minden túlzás nélkül zseniális soundtrackjével egyike azoknak a címeknek, melyeken nehezen fog az idő, hiszen ha közel másfél évtized elteltével akadnak is szebb játékok nála, hangulatosabbak aligha.
Az Unreal Engine 2.5-ben írt lövölde és két folytatása ennek ellenére néhány éve kaptak egy ráncfelvarrott kiadást a BioShock: The Collection képében, illetve olykor-olykor a rajongók is nekifutnak Rapture újragondolásának. Most épp egy Unreal Engine 5-ös próbálkozás nyűgözte le az internetet, melynek egyedi módon sikerült megidéznie a játékot.
Habár a YouTube hírhedt tömörítése ennek a videónak sem tesz jót, nooddlespagoodle 3,5 perces demója azért remekül érzékelteti a BioShock megjelenése óta végbement technikai fejlődést. A készítő a játék eredeti textúráit használta, a helyszínt és a szereplőket (Songbird, Darwin) azonban ne is próbáljátok felidézni, mert nem voltak ott az eredetiben.
A jelenet közvetlen folytatása noodlespagoodle 7 évvel ezelőtti kísérletének, amikor Unreal Engine 4-ben álmodta újra Ken Levine-ék klasszikusát. Akkor viszont még csak egy szobáig és egy bathyspere-ig jutott, míg ezúttal egy kisebb pályát rakott össze nekünk. A mutatvány azonban ki is merül ennyiben, mivel a készítőnek sajnos nem áll szándékában tovább bővíteni az alkotását.
A videó a szórakoztató faktoron túl azért is fontos, mert a pletykák szerint ugyanezzel a motorral készül a BioShock hivatalos folytatása is, melyet az időközben megszűnt Irrational helyett már az újonc Cloud Chamber kalapál, kiegészülve az eredeti csapat néhány tagjával.