Hirdetés

Így lesz a Gran Turismo 7 minden idők legtartalmasabb és leglátványosabb GT-játéka

|

A PlayStation-exkluzív Gran Turismo sorozat új része is azoknak szól majd, akik élnek-halnak az autókért, ők viszont tényleg imádni fogják.

Hirdetés

Bizonyára senki nem gondolta volna 25 évvel ezelőtt, hogy az első Gran Turismo játék az eredeti PlayStation legkelendőbb címe lesz, de Kazunori Yamauchi és csapata teljesen megnyerte a konzolos játékosokat, a sorozat pedig később sem vesztett lendületéből - egészen a 2013-as Gran Turismo 6-ig, ami akkor jelent meg PlayStation 3-ra, amikor a PS4 már kapható volt. Míg elődjéből 11,95 millió példány talált gazdára, és ezzel a generáció második legnépszerűbb játéka lett a GTA V mögött, ebből alig több mint 5 milliót tudtak értékesíteni, ami összességében még mindig nem rossz, de a különbség alapján is látható, hogy ezt kevésbé szerette a nép. 

A PlayStation 4-generációban érdekes kitérőt tett a Polyphony, a Gran Turismo Sport ugyanis az online versenyzésre helyezte a hangsúlyt, amivel nem aratott osztatlan sikert. Végül aztán ingyenes frissítések formájában telepakolták módokkal és tartalommal, a generáció végére sokkal jobbá vált, mint 2017-es debütálásakor volt.

Hirdetés

Március 4-én érkezik a Gran Turismo 7, ami már teljes mértékben a fő szál része, lesz benne minden, amire a sorozat rajongói vágyhatnak, de úgy alkották meg, hogy az újoncok se érezzék magukat elveszettnek. Kiderült, milyen újításokkal készültek a fejlesztők, és hogyan teszik jobbá az élményt a PlayStation 5 által kínált új lehetőségek.

Autósélet-szimulátor

Alapvetően pont arra számíthatunk, amire az eddigi játékoktól is: ezúttal több mint 400, pontosan kidolgozott, realisztikus hangzású és viselkedésű járművet vezethetünk a világ 34 helyszínén, 97 különböző elrendezésű pályán (Yamauchi elmondta, hogy lesz egy-két offroad pálya, illetve ő nagyon szeretne havasat is), több mint 100 versenyesemény során. A kocsikat természetesen részletesen tuningolhatjuk, autónként kb. 60 alkatrészt szerelhetünk fel, és az egyes tulajdonságokat egyenként tekergetve hozhatjuk ki a maximumot belőlük. Egy Volkswagen Beetle is lehet olyan gyors, mint egy Porsche 911, ha mindent jól csinálunk. A teljesítményértéket a rendszer nem a súlyból, erőből, tapadásból számolja ki, hanem a háttérben minden változtatást követően újrakalkulálja. Lehetőségünk nyílik festéseket, matricákat alkalmazni, és már olyan helyeken is dekorálhatjuk járműveinket, ahol eddig még nem, illetve letölthetjük majd mások alkotásait.

A kocsikat három helyszínről szerezhetjük be: a Brand Centralban a 2001-esnél újabb járgányokat találjuk, a használtautó-kereskedőnél korrekt áron vehetünk régebbi modelleket, melyek kínálata folyamatosan frissül, változik, a legendás autók kereskedőjénél pedig drága, akár 100 éves autókat vásárolhatunk. A kínálatot úgy állították össze, hogy mindenki találhasson benne valami kedvére valót, oldtimerekből, utcai autókból és hipermodern járgányokból is jut majd bőven.

Sokféleképp tehetjük majd próbára képességeinket. Bár az online többjátékos módok pontosan ugyanazok lesznek, amiket a Gran Turismo Sportban is megtalálhattunk, az egyjátékos módok kínálatát feldobják.

Az egyik újdonság a Gran Turismo Café lesz, ahol különböző "étlapokat" találunk, melyek ilyen-olyan feladatokat adnak, például hogy gyűjtsünk össze adott autókat. Lényegében ez a kampánymód, ez vezet a sztori befejezéséig. Ha bármelyiken kipipáljuk az összes boxot, a kávézó tulajdonosa vagy adott autók tervezői mesélnek nekünk az egyes modellek történetéről.

Egy másik érdekes mód középpontjában a zene áll (okkal kerül több mint 300 dal a játékba). Adott egy autó és egy pálya, nekünk pedig úgy kell kapuról kapura haladnunk, hogy tartunk egy stabil tempót, nem hagyjuk, hogy elfogyjanak a "BPM" pontjaink. Az ötlet mindenképp egyedi, meglátjuk, milyen lesz a gyakorlatban.

Arra egyébként érdemes készülni, hogy a játékhoz állandó internetkapcsolat szükséges, mert így tudják garantálni a csalók ellehetetlenítését, illetve a legtöbb funkció, mód egyébként is netet kér.

Ne csak az utat figyeld!

A játék nyilvánvalóan gyönyörű, simán gördül majd 60 fps-sel, viszont a ray tracing csak olyankor aktív, amikor nincs szükségünk gyors reakcióra: a versenyek visszajátszásában (30 fps-nél) és a fotómódban láthatjuk majd a sugárkövetést. Megpróbálták a lehető legtöbbet kihozni a látványból: még az eget is a NASA által megadott és egyéb meteorológiai adatok alapján alkották meg, a világ különböző pontjain mások a felhők, más az ég színe, és amikor éjszaka vezetünk, gyönyörű, csillagos eget láthatunk. Egyes pályákon az időjárás valós időben fog változni (a tócsák is realisztikusan száradnak fel), a legtöbbször mi szabhatjuk meg, milyen körülmények között, mely napszakban indulnánk el. Minden pályán láthatunk olyat, hogy a napos idő felhősre vált, de lesznek korlátozások, amiket pontosan még nem részleteztek.

A hangzásra ugyancsak nagy figyelmet fordítottak. Az autók mindegyikének hangját egyesével rögzítették amerikai, európai és brit stúdiókban, így ezek teljesen élethűen fognak majd búgni. A 3D audiónak köszönhetően pontosan hallhatjuk az esőcseppek verődését a tetőn, a pályák fölött elszálló helikoptereket, a tereptárgyak pedig mind-mind másképp verik vissza a zúgást. A DualSense kontroller folyamatos visszajelzést ad majd rezgések formájában, érezhetően más, ahogy az aszfalton hajtunk, ahogy az is, ha rátévedünk a kerékvetőre, vagy ha fékezés közben dolgozik az ABS.

Szántak időt a mesterséges intelligencia fejlesztésére is, mely ezúttal agresszívabb lesz, de egyúttal emberibb is, jobban fogja tudni kezelni a bonyolultabb helyzeteket, nem megy majd a játékosok agyára.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Azt már előre sajnálom, hogy annak ellenére, hogy a fejlesztők Car Life Simulatorként hivatkoznak a játékra, és egy rakás szuper ötlettel próbálják immerzívebbé tenni, nem autózhatunk egy nyílt világban, nem sétálgathatunk a kocsik között, csak olyan autótulajdonosnak érezhetjük magunkat, aki kiviszi a verdáit a zárt pályákra, és ott hajtja meg őket. Nem tudom, benne van-e a Gran Turismo jövőjében egy ilyen szintlépés, de nem lenne jobb odagurulni a Gran Turismo Caféhoz? Vagy úgy vásárolni a különböző kereskedésekben, hogy körbejárhatjuk az autókat? Ha már ezt az utat akarják követni, teljesen beleállhatnának, egy a Test Drive Unlimitedet idéző keret tök jól állna a GT7-nek is (vagy egy Forza Horizon-féle, a fesztiválos bohóckodás nélkül, komolyabb hangvételben).

Valószínűleg azért enélkül is fogjuk tudni szeretni, realisztikussága, lenyűgöző látványa, és a DualSense extra funkciói miatt egy kiemelkedően jó versenyjáték lehet. 

Ti mit gondoltok róla az eddig látottak alapján?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)