Ha csak nem szivárognak ki az internetre félkész változatok, akkor nem gyakran láthatunk bele a videojátékok korai stádiumába, amikor még különféle alakzatok mozognak vonalakon keresztül, egyszínű háttér előtt, de a Blocktober névre keresztelt trandnek köszönhetően a fejlesztők lelkesen mutatják meg, honnan indultak a játékaik - igen, a legsikeresebbek se készen jöttek "világra".
Az először 2017-ben megtartott kezdeményezés célja, hogy arra ösztönözze az alkotókat, a projektjeik kezdeti fázisát megmutatva rávilágítsanak arra a kemény munkára, amely a videojátékok életre keltéséhez szükséges. A trendhez idén csatlakozott többek között a CD Projekt RED, a Sony Santa Monica, a Respawn Entertainment és sokan mások is.
A Sony Santa Monica vezető pályatervezője, Jon Hickenbottom a God of War Ragnarök fejlesztésének kulisszái mögé engedett bepillantást, méghozzá Svartalfheim Nidavellir kikötőjét csodálhatjuk meg a munkálatok elején és befejeztével. Hickenbottom elmondta a Twitter/X-posztban, hogy kolosszális mennyiségű erőfeszítést igényel minden egyes embertől, hogy életre keltsék ezeket a tereket, és mélyen hálás a lehetőségért, hogy dolgozhatott rajta velük.
Happy #Blocktober ! Today, sharing a look into the Level Design for Svartalfheim’s Nidavellir Port location in #GodOfWarRagnarok . This arena was a blast to design—collaborating with @DaNightTrain & seeing it come to life with the incredible work of everyone at @SonySantaMonica pic.twitter.com/FGhZMFQKLc
— Jon Hickenbottom (@jonmichael) October 9, 2024
A CD Projekt RED pályatervezője, Bartłomiej Pyrko is megosztott néhány képet a Cyberpunk 2077: Phantom Liberty fejlesztéséről, illetve annak egyik mellékküldetéséről (The Man Who Killed Jason Foreman). Pyrko elmagyarázta, hogy a fotókon látható helykitöltő textúrák azért kerültek az objektumokra, hogy meghatározzák a terület méreteit és flow-ját.
This month, we’re participating in #Blocktober to highlight the work of our talented Level Designers! First up is Bartłomiej Pyrko, sharing a behind-the-scenes look at the level design for the gig “The Man Who Killed Jason Foreman”.
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) October 2, 2024
"First, I wanted to determine the dimensions… pic.twitter.com/RNWYeo3NT0
A Respawn Entertainment pályatervezője, Aaron Stump pedig az Apex Legends különböző részeinek korai verzióit mutatta meg, majd mellé tette a 21. évadból származó változatot is.
Some more early iterations of #ApexLegends S21. I did one other iteration after this. Added in the bridge, some height changes on platforms, and some cover placement. #Blocktober pic.twitter.com/rpCQHQ9HIU
— Aaron (@AaronWStump) October 2, 2024
Érdemes a #blocktober taget használnotok Twitteren/X-en és Instagramon, ha további hogyan készült típusú képeket és videókat szeretnétek látni, van egy csomó.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.