Már a PlayStation 4 mellé elérhető DualShock 4-es kontrollernek is voltak olyan funkciói, amelyek némileg hozzátettek az élményhez, hiszen akadtak olyan címek, amelyek a beépített hangszórót vagy az érintőpanelt is bevonták a játékmenetbe. A PlayStation 5 esetében is lesznek ilyen apróságok, amelyekről ki is derült néhány részlet.
A PS5-höz érkező DualSense egyik nagy újdonsága a haptikus visszajelzés lesz, ami elméletileg sokkal jobb élményt nyújt, mint a sima rezgés. A Marvel's Spider-Man: Miles Morales játékmenete során például előfordulhat majd, hogy ezen a rendszeren keresztül a játék enyhén jelzi, milyen irányból érkezik a támadás (pókösztön, ugyebár), és elvileg még az egyes ütések érzékelését is felerősíti. Például a Venom Punch esetében nemcsak a képernyőn láthatjuk majd, hogy jobbról-balra halad a csapás, hanem a kontrolleren is érezni fogjuk.
A Demon's Souls remake-ben az ajtók kinyitása és karok meghúzása lesz érdekesebb a haptikus visszacsatolásnak hála, és a harc közbeni mozdulatokat is jobban érzékelhetjük majd. A Deathloop kapcsán is érdekes apróságra ad lehetőséget a rendszer, ugyanis ha beragad a fegyverünk játék közben, akkor a kontrolleren ravaszát is blokkolja a játék, ami kifejezetten ötletes megoldásnak ígérkezik. A Godfallt fejlesztő Counterplay Games szerint pedig a játékosnak rá sem kell néznie a kezelőfelületre, hogy tudja, éppen milyen fegyvert tart a kezében a karaktere, illetve azt is érzékelheti majd, hogy merre találhatóak az ellenfelek.
A fejlesztői beszámolók szerint kijelenthető tehát, hogy egészen különleges lehetőségeket kínál majd a DualSense kontroller. Ráadásul ezek tényleg olyan dolgoknak tűnnek, amelyek sokat hozzátehetnek a felhasználói élményhez, szóval kíváncsian várjuk, milyen érzés lesz használni az új kontrollert.