Carmack abban reménykedett, hogy sikerül összehozni az üzletet a Zenimax és az Oculus Rift között, ezzel olyan id Software játékoknak megágyazva, mint a hamarosan megjelenő Wolfenstein: The New Order, vagy később a DOOM 4.
„Hatalmas sikert arathattunk volna vele. Számomra teljesen ésszerű ötletnek tűnt” -nyilatkozta Carmack.
Carmack még az id munkatársa volt, amikor győzködte a céget a VR-ral. A tervek elutasítása után azonban szakított a stúdióval és a Zenimax-szal, és elfogadta az Oculus Rift ajánlatát. Ha a terv simán ment volna, Carmack lehet, hogy nem is hagyta volna ott őket.
„Teljesen megelégedtem volna a munkámmal, hiszen már jól ismert emberekkel dolgoztam, jól ismert technológiával, és tudtuk mit csinálunk. Mégsem fogadták el az ajánlatot, ami rettentően elszomorított. Szerencsétlen egy helyzet volt, hiszen amikor már biztos volt, hogy nem kapom meg a lehetőséget a VR munkákra az id Software-nél, tudtam, hogy nem fogok náluk szerződést újítani.”
Carmack távozása a DOOM, a Rage, a Wolfenstein és a Quake fejlesztőinek csapatától egyik fél számára sem volt könnyű. „Alkottunk gyönyörű és értékes dolgokat is, amikre a végén teljes joggal lehetünk büszkék.”
„Mindazonáltal az Oculus hihetetlenül gyorsan halad előre. A fejlesztők többsége itt úgy gondolja, hogy egy maréknyi ember is képes a változás elérésére, ha eléggé akarják, és küzdenek is érte.”
Kíváncsian várjuk, hogy Carmack mire lesz képes az új posztján. Ti mit gondoltok?