Jelenleg két komolyabb megoldás létezik a fizikai motorok terén, az egyik a főként a fizikai gyorsító kártyára épülő PhisyX engine, a másik a Half Life 2-ből elhíresült Havok motor. A Havok engine egészen más irányba fejlődik mint a rivális, a processzora és főként a memória használatra terheli, az ötletes programozásnak köszönhetően kis mennyiségű számítási feladatot. A motor már régóta együtt működik az animációkkal is így a mozdulatoknak is "súlya" lehet, viszont az engine ezen része már némileg elavult és fejlesztésekre van szükség. Bár a rag-doll módszer legutóbb a Gears of War-ban jól szerepelt ami némileg ellentmond a konzolokkal kapcsolatos aggodalmaknak. Az engine jelenleg az egyik legprofibb fizikai megoldás konzolokra. A teljes interjú itt olvasható.
Hova tovább Havok motor?
A grafikus engine adás-vétel a virágkorát éli, de a fizikai megoldások is már régen ott vannak a piacon és újra meg újra feltűnnek egy-egy nevesebb játékban. A gamesutra.com a Havok motort ügyében kérdezte meg Jeff Yates-et.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés