Hideo Kojima anno a Metal Gear Solid-sorozat megalkotása révén lett ismert, ami főleg a hosszadalmas átvezető jelenetekben elmesélt, rendkívül bonyolult történeteiről volt híres. Ahogy az idő haladt előre, úgy a sorozat által körbejárt összeesküvések egyre szövevényesebbek lettek, úgy a játékok hossza is egyre csak nőtt, viszont Kojima most elárulta, hogy szerinte a jövőben ennek pont az ellenkezője lesz a tendencia.
Gyakran van vita a játékosok között, hogy akkor most a hosszabb vagy a rövidebb játékok jobbak. Az előbbi táborban lévő játékokból sokkal több játékmenetet lehet kipréselni, viszont nem mindenkinek van ideje a pepecseléssel, valamint előfordulhat, hogy a rengeteg tartalom egy része nem is olyan érdekes.
Ugyanezen az alapon a rövidebb játékok fókuszáltabbak, azonban sokszor nem érdemes őket újrajátszani. Ezen két véglet között kerestek kompromisszumot az epizódikus játékok, viszont végül ez a modell van, akinek bejött (pl. a The Walking Dead és az A Wolf Among Us), van akinek pedig nem (ugye mindenki játszotta már a Half-Life 2 Episode 3-at?).
Kojima nemrég egy interjúban beszélt arról, hogy szerinte a játékok elkerülhetetlenül a rövidebb formátumok felé fognak tolódni a jövőben, habár azt nem mondaná biztosan, hogy már a Death Stranding is ilyen lesz-e:
"Szerintem a filmek a jövőben már nem lesznek két órásak, főleg hogy az emberek már most is a rövidebb élményeket keresik, szóval úgy gondolom, hogy a játékoknál tapasztalt rövidebb fejlesztési idő és gyorsabb visszajelzés előbb utóbb a tévében és a moziban is érvényesülnek majd. Jelenleg egy tévés epizód átlagosan 40 perc, de itt Japánban pl. vannak reggeli műsorok, amik 15 percesek. A hosszú, masszív játékok idővel kimennek majd a divatból."
Ti mit gondoltok, mit tartogat a jövő?