Ha asszociálni kellene a Heroes cÃmét egy ételfajtához, valószÃnűleg a legtöbben egybÅ‘l a rétest mondanák. Kedvenc körökre osztott stratégiai játékunkat ugyanis már hosszú évek óta olyan szinten nyújtják, mint a jó háziasszonyok azt a bizonyos tésztafajtát. Már-már tradÃcióvá vált, hogy minden epizódhoz készül egy tonnányi kiegészÃtÅ‘, amelyek sajnos korábban nem feltétlenül hoztak ezernyi újdonságot. A Nival szÃnrelépése a Heroes V-nél azért pozitÃv irányba változtatta ezt a tendenciát, Ãgy hát érdeklÅ‘déssel vártuk a második és egyben utolsó addont, a Tribes of the East-et.
Na de hol vannak az orkok?
A kérdés különösen akkor helytálló, ha óvatlan játékosként rögtön belevágunk a kampányba. A zöld bÅ‘rűekre kihegyezett oktatómód után derült égbÅ‘l villámcsapásként éri az embert, hogy elÅ‘ször is át kell verekednie magát sok-sok küldetésen a régi frakciókkal. Nagyjából 10-12 órába is beletelhet, hogy végre tombolhassunk egy kicsit az ork hordákkal, addig is azonban kárpótol majd a régrÅ‘l ismerÅ‘s karakterek és az új egységek felbukkanása. Mostantól minden oldal minden egyes harcosa kap egy új, alternatÃv fejlesztési lehetÅ‘séget, Ãgy szintenként már három karakterbÅ‘l választhatunk. HÅ‘seinket immár harc nélkül is feltápolhatjuk, a katonák feláldozásával ugyanis bizonyos mennyiségű tapasztalati pontot nyerünk. A sima varázstárgyak mellett megjelentek a több darabból álló kollekciók is, amelyeket teljes egészében összegyűjtve mindenféle jóban részesülünk. A szükségtelen artifactoktól akár a piacon is megszabadulhatunk, fÅ‘karakterünket pedig a megfelelÅ‘ épületnél újraképezhetjük, lecserélve a felesleges képességeket.
Buzogánnyal szétcsapott koponya
Ha sikerült elverekednünk magunkat agyaras barátaink kampányához, akkor bizony merÅ‘ben új játékélmény vár ránk. Sokan féltek attól, hogy a törpékhez hasonlóan az orkok egységei sem lesznek túl változatosak, ám a Nival kitett magáért, és jó néhány érdekes unitot kitalált. Goblinok, kentaurok, orkok, wyvernek és küklopszok alkotják félelmetes seregünk gerincét, és bizony egyikük sem az a kifejezetten varázsolgatós alkat. Van ugyan sámán, meg Ãjász is, de a sikeres taktika egyértelműen a brutális közelharci egységekhez kötÅ‘dik: nem érdemes védekezésre berendezkedni, csakis totális lerohanásra. Annál is inkább, mivel az ork egységek fÅ‘ erejét a Blood Rage adja, amit csak harccal szerezhetünk; ha hosszú körökön át nem csapunk le senkit, akkor jelentÅ‘sen legyengülnek vérszomjas barátaink. Vastag bÅ‘rüknek hála (?), az új frakció elég jól bÃrja a mágikus csapásokat is, az elsÅ‘ tapasztalatok szerint multiban ez bizony a kelleténél is nagyobb elÅ‘nyt jelent. RemélhetÅ‘leg hamar kijavÃtják ezt az apró hibát egy patch-csel, és akkor a Tribes of the East egészen remek standalone kiegészÃtÅ‘vé válik.
GameStar
Â