Hirdetés

Párizsban jártunk, hogy kipróbáljuk a Heroes of the Storm 2.0-t

|

A Blizzard alaposan felrázza a játék jutalmazási rendszerét és rengeteg új kozmetikai opcióval is készülnek a Heroes of the Storm 2.0-s frissítésére, ami egy rég látott hőst is hoz a Diablo univerzumából. Mindezt egy exkluzív bemutatón leshettünk meg.

Hirdetés

Mielőtt elindultam a Blizzard meghívására a múlt héten tartott párizsi Heroes of the Storm bemutatóra, az volt a tervünk, hogy legalább néhány képben megmutatjuk nektek is, milyen az esemény, ahol a csapat egyik vezető producerét is sikerült mikrofonvégre kapni (ezt később olvashatjátok itt a GSO-n). Viszont amint megláttam a méretes, "Heroes of the Storm 2.0" feliratokkal ellátott dekorációt (és bevillant a titoktartási megállapodás, amit korábban aláírtam), hamar ráeszméltem, hogy az Instagram-posztokról le kell tennem, cserébe viszont rengeteg új infóval térhetek haza.

Kezdődhet a ládanyitogatás

A készítők azzal nyitották prezentációjukat, hogy a MOBA rajtja óta megjelent rengeteg frissítés, új tartalom és mechanizmus további kiterjesztéseként, friss tartalommal és pár eddig nem látott rendszerrel érkezik meg hamarosan a 2.0-s változat. Ezek közül pedig a legfontosabb a fejlődési szisztéma alapos átalakítása lesz: mind az egyes hősök, mint a fiókunk esetében (ami mostantól a hős-szintjeink összegével lesz egyenlő) eltűnik a szintkorlát, aminek két, egymásra épülő oka is van. Egyrészt drasztikusan csökken szintlépéshez szükséges XP-mennyiség, ráadásul hamarosan minden szintlépésnél valamilyen jutalmat kapunk, méghozzá egy loot-doboz formájában.

A Blizzard szokásához híven megpróbálja biztosítani, hogy előbb-utóbb mindenki kapjon valami igazán menő lootot is ezekből, így rendszeresen kapunk olyan ládákat, amik garantáltan magasabb ritkasági szintet képviselő, vagy a kedvenc hőseinkhez kapcsolódó kozmetikai cuccokat tartalmaznak. Ráadásul ezeket a bónuszokat megtartva néhányszor (némi arany ellenében) újra is sorsoltathatjuk a géppel a ládánk tartalmát.

Farmolom az emojikat

A ládákat természetesen meg is kell tölteni értelmes tartalommal, ha már viszonylag gyakran kapunk belőlük. Így a Heroes of the Stormban megszokott skinek és hátasok mellett érkeznek a földre fújható graffitik, hangos beszólások és új portrék is. De az erődök ledöntése, vagy egy-egy feladat teljesítése után automatikusan megjelenő zászlók, a chatben használható hangulatjelek és egyedi bemondók is újdonságnak számítanak, amiket mind-mind a loot-ládákból szerezhetünk meg.

Gondolom nem lepődnétek meg, ha azt mondanám, hogy dobozokat valódi pénzért is vásárolhattok majd, de ez nem teljesen lesz igaz. A konkrét, nálunk euróban kiírt összegeket ugyanis leváltja egy új fizetőeszköz, a gem (amit persze szintén pénzért vehetünk majd meg), emellett pedig megjelennek majd a shardok is. Míg az aranytallérjainkat ezentúl csak hősök vásárlására és a kinyitott ládák újrasorsolására használhatjuk, a shardok (amiket egy meglévő kozmetikai cucc újbóli kinyitásáért kaphatunk) új csecsebecsék craftolásában segítenek majd. Hogy mi van meg és mi hiányzik még, azt egy új és egész jól átlátható Collection menüben tekinthetjük majd át, ahol előre összeállíthatunk kozmetikai loadoutokat egy-egy hősnek, hogy ezzel ne a meccsek előtt kelljen szöszmötölnünk.

Ugyan a különböző kozmetikai újdonságok használatáról (okkal) könnyen megfeledkeztem a helyszíni próbakörök alatt, az biztos, hogy egy-egy spray vagy voice line használatával mókásan szúrhatunk oda ellenfeleinknek, vagy poénkodhatunk csapattársainkkal. Értelemszerűen ez nem fogja megváltoztatni azt, ahogy a Blizzard MOBA-jával játszunk, de a veteránok sokszázadik meccseibe hozhat némi rég várt változatosságot.

Van ám új hős is

A Heroes of the Storm új fejlődési rendszerével és jutalmaival együtt érkezik bizony egy új hős is, méghozzá a Diablo II egy ikonikus karaktere csatlakozik a felhozatalhoz az ARPG-széria 20. szülinapjának kapcsán. Az Amazon esetében a gerellyel és a pajzzsal felszerelt "Javazon" variációt vették alapul, a távolsági assasint pedig Cassia néven találjuk majd meg a karakterek között. Annak ellenére, hogy távolsági támadásokkal operál, Cassiának viszonylag közel kell mennie áldozatához, ha igazán durva burst sebzést szeretne kiosztani, de egyébként is érdemes folyamatosan mozgásban maradnia, passzív képessége ugyanis pont abban áll, hogy ha nem áll meg egy helyben, bónusz védelmet kap a fizikai támadások ellen.

A Q-ja (Lightning Fury) egy messzebbre hajítható gerely, ami az első célpont eltalálása után az eredeti röppályára merőlegesen indít útjára egy-egy lövedéket és értelemszerűen poke-olásra és menekülő ellenfelek elleni utolsó támadások bevitelére szolgál. A W-je alapvetően meghatározza, hogyan érdemes játszani a Heroes of the Storm legújabb hősével: a passzív komponensének hála a megvakított célpontok ellen többet sebezhetünk, a Blinding Light aktív részével pedig nem túl meglepő módon magunk is megvakíthatunk és így sebezhetőbbé tehetünk ellenséges hősöket. A passzív összetevő miatt egyébként Cassia elég jól kombózható például Li Livel vagy Johannával, akik még előnyösebb helyzetbe hozhatják az Amazont saját vakító képességeikkel.

Cassia E-je (Fend) egy rövid rohammal a célponthoz juttatja őt, amit követően villámgyors gerelyszúrásokkal sebez maga előtt egy körcikkben. Ez a képesség pillanatok alatt eltüntetheti sok karakter életerejének jelentős részét, ami azt jelenti, hogy a (lehetőleg vakítással előkészített) Fendre fogunk támaszkodni a teamfightok és a sima XP-gyűjtő fázis közben is sebzésünk oroszlánrészének beviteléhez. Ehhez viszont rendkívül agresszíven kell játszanunk, amit megnehezít némileg, hogy az elsütéséhez szükséges közelharci távolságból egyik képességünk sem segít elmenekülni, ha nem kedvünk szerint alakulnak a harcok.

Persze nem kell kimerészkednünk tankjaink mögül, ha Cassia egyik Heroic képességét, a Valkyrie-t használjuk: ezzel a skillshottal ugyanis nem éppen hagyományos módon magunk felé indítunk el egy valkűrt, aki egy ellenfelet szépen a karjaink közé lök. Ennek a képességnek rengeteg hasznát vettem, mikor a mi front line-unk kevésbé volt erős, viszont a szoros formációban vonuló ellenfelek supportját valahogy likvidálnom kellett az amazonnal. De ha az adott meccs nem indokolja a Valkyrie használatát, választhatjuk a Ball Lightningot is, ami ellenfeleink között pattogva oszt ki némi sebzést.

A Heroes of the Storm új karakterével töltött meccsek alapján én úgy vettem észre, hogy Cassia könnyedén a hátán cipelheti a csapatát, ami a kiosztott sebzést illeti. Viszont agresszív stílusa miatt szüksége van társai támogatására, de ennél még jobb, ha egy másfajta fenyegetéssel elvonják a figyelmet az amazonról, aki így szabadon olvaszthatja töredékükre a piros életerő-csíkokat.

A Heroes 2.0-t és Cassiát március végétől a bétaváltozatba ültetik a készítők, április elején pedig nagy valószínűséggel megérkeznek az éles változatba is. Itt a GSO hasábján pedig hamarosan még több izgalmas HotS írással várunk titeket, úgyhogy mindenképp nézzetek vissza!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)