Néhány Facebook felhasználó egy érdekes kérdőívet kapott a héten, amelyben többek közt azt pedzegetik az oldal fejlesztői, hogy milyen módokon tudnának némi pénzt visszaosztani azoknak, akik népszerű posztokat osztanak meg.
Ma már egyáltalán nem meglepő, hogy valaki "eladja" a posztjait. Akár a Facebookról, akár az Instagramról vagy a Twitterről beszélünk, rengeteg olyan bejegyzés születik, amelyekért fizetett valaki, mondjuk egy autókat vagy ruhákat gyártó cég, hogy az adott híresség vagy modell ha nem is teljesen nyíltan, de az ő terméküket reklámozza. Ha azonban bevezetésre kerül az új program, akkor nemcsak így, hanem hivatalos úton is vehetünk majd ki pénzt a Facebookból.
A kérdőívben több módszert is felvetettek, így a borravaló, a vásárlásra buzdító akciógomb vagy a szponzorált tartalom lehetősége is felmerült. A Facebook hosszútávú célja nyilvánvalóan az, hogy kifogja a szelet azon platformok vitorlájából, akik az azonnal megosztott tartalomra szakosodtak, mint a Twitter vagy a Snapchat, ezért megpróbálnak mindenkit átcsábítani erre a felületre.