A Valve egyik munkatársa, Dario Casali pályatervező nemrég a Half-Life: Alyx megjelenése kapcsán beszélgetett az amerikai IGN-nel, az interjúból pedig az is kiderült, hogy miért nem dolgoznak még a fejlesztők a régóta várt Half-Life 3-on.
Casali szerint a Half-Life 2 fejlesztése a vártnál jóval lassabban haladt azért, mert a játékkal párhuzamosan készült az alatta duruzsoló Source motor is. Ebből a Valve csapata egy életre megtanulta, hogy első körben magát a technológiát kell biztosítani, és csak utána érdemes rátérni a játékfejlesztésre. A második rész elnyúló fejlesztése miatt végül az epizodikus megjelenés mellett döntöttek, nem akartak tovább tornázni a rajongók idegszálain. Az eredeti tervek szerint évente érkeztek volna a folytatások, de a fejlesztési idő továbbra is rétestésztaként nyúlt, mivel folyamatosan újabb és újabb feature-öket akartak implementálni.
Gabe Newell egy másik interjúban arra tért ki, hogy egyrészt nem akarják csak azért kipréselni magukból az új Half-Life játékokat, hogy javítsanak negyedéves számaikon (nyilván mást mondana persze, ha ezek a számok tényleg javításra szorulnának), másfelől pedig a hivatalos 2015-ben bejelentett Source 2 motornak is el kell készülnie, mielőtt bármibe is belefoghatnának. Elvileg már az Episode Two megjelenése óta pofozgatják az új engine-t, de mint tudjuk, jó munkához idő kell, azokhoz az áldatlan állapotokhoz pedig semmiképp sem akar a Valve visszatérni, amik a Half-Life 2 és a Source motor párhuzamos fejlesztése alatt uralkodtak.
Nemrég egy külön cikkben göngyölítettül fel a Half-Life sorozat teljes történetét, szóvak ha a sztorira vagytok kíváncsiak, akkor ide érdemes kattintanotok.