Régen hallatott magáról a Silent Hill 2 remake-je: olyannyira, hogy tavaly év végén még az a rémhír terjedt, hogy törölték a projektet, amit aztán a fejlesztőcsapat, a Bloober Team gyorsan cáfolt. Nem is kellett sokat várni arra, hogy megtudjuk, mi a helyzet a horrorjátékkal, ugyanis a január legvégén megtartott State of Play keretében a Sony saját szegmenst kapott.
Itt jelentették be hivatalosan a Silent Hill: The Short Message-t (ami azonnal elérhetővé is vált, méghozzá ingyen a PS5-tulajok számára), és mutatta meg magát a Silent Hill 2 remake játékmenete, amely inkább a harcrendszerre fókuszált, mintsem az atmoszférára. Ez pedig számos rajongónak nem tetszett, hiszen az SH2 kapcsán nem a harc az, ami először eszébe jut az embernek.
Volt, aki rámutatott, hogy amikor az ápolónő átugrik a falon, annak olyan érzete van, mintha egy taktikai lövölde lenne, nem pedig egy túlélőhorror. Egy másik kommentelő szerint inkább tűnik egy 2014-es játéknak, mint egy 2024-esnek, sőt akadt olyan is, aki szerint ez egy rajongói remake-re hajaz. Az elégedetlenkedő véleményekre a Bloober Team vezérigazgatója, Piotr Babieno reagált, aki elmondta, hogy teljesen megérti a gameplay trailert ért kritikákat, mivel az "nem ragadta meg a játék szellemét", azonban erről nem ők tehetnek. Babieno az inwestorzy.tv-nek adott interjújában árulta el, hogy nem a stúdió felel a játék marketingjéért, hanem a Konami, így a trailert is ők követték el.
"Ez nem azt a szellemiséget tükrözi, amit kellene, vagy amin dolgozunk."
Babieno szerint azon vannak, hogy megragadják a 22 évvel ezelőtt debütált játék romantikus vízióját, és amikor a játékosok megtapasztalják a valódi játékmenetet, a valódi játékot, akkor teljesen másképp fogják megítélni a látottakat. Egyébként ez nem az első alkalom, hogy a fejlesztők a Konamit hibáztatják valami miatt: a hosszas hallgatásért is őket tették felelőssé.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A PC-re és PS5-re megjelenő Silent Hill 2 remake továbbra sem kapott dátumot, de a széria producere, Motoi Okamoto elmondta a Famitsunak, hogy már nagyon jól állnak és van miért várni a projektet:
"A fejlesztés végső fázisában vagyunk. Sajnos nagyon keveset tudok mondani ezen a ponton. Ami a játékot illeti, úgy gondolhatsz rá, mint az általad elképzelt Silent Hill 2-re, de gyönyörű látványvilággal, amely megkönnyíti a játékot a mai világban, és ugyanazokat az emlékeket nyújtja, mint a múltban".
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!