Hirdetés

Ha a Final Fantasy XVI producerén múlna, csak egy platform létezne

|

Naoki Yoshida rövidre zárná a játékosokat szekértáborokra osztó platformháborút.

Hirdetés

Hiába kapott túlnyomórészt kiemelkedő értékeléseket (mi is szerettük), és hiába fogadta jól a közönség, a Final Fantasy XVI-nak nem sikerült teljesítenie a vele szemben támasztott elvárásokat. Egyetlen hét alatt elment belőle 3 millió példány, amivel a legtöbb kiadó elégedett lett volna, ám a Square Enix nem, nagyobb sikerre számított. Holott előre lehetett tudni, vagy legalábbis sejteni, hogy csoda kellene ahhoz, hogy a június 22-én debütált új epizód lenyomja eladásokban a Final Fantasy VII Remake-t, mivel az előbbire potenciálisa 40 millió PlayStation 5 tulajdonos csaphatott volna le, az utóbbiért viszont közel háromszor annyian is sorba állhattak volna, mivel az évek során több mint 117 millió PlayStation 4 lelt gazdára.

Nyilván másként alakultak volna a számok, amennyiben a PC, sőt esetleg még az Xbox Series X és Series X páros is szerepel a támogatott platformok között, ám a Square Enix más utat választott, olyat, amit a Final Fantasy XVI producere, a Final Fantasy XIV-et a sírból visszahozó Naoki Yoshida teljes mellszélességgel támogatott.

Hirdetés

Yoshidát, aki korábban azt tanácsolta a játékosoknak, hogy ne várjanak az előbb váltig tagadott, majd később hivatalosan is megerősített PC-s változatra, inkább vegyenek PlayStation 5-öt, nemrég arról faggatták, hogy mit gondol a PlayStation kontra Xbox vitáról. A producer a következőt válaszolta a tajvani Muyao 4 Super Player YouTube-csatorna kérdésére:

"Ami a platformokat illeti, talán nem kellene ezt mondanom, de azt kívánom, bárcsak egyetlen egy létezne. Jobb lenne úgy a fejlesztőknek és a játékosoknak is."

Arra azért vigyázott, hogy ne mondja ki, szíve szerint melyiket tartaná meg a PC, illetve a három konzolgyártó termékei közül, ugyanis nagyon szerencsétlenül vette volna ki magát egy ilyen állásfoglalás kevéssel azután, hogy Phil Spencerrel egy színpadon jelentette be a Final Fantasy XIV xboxos változatát a Final Fantasy Fan Fast 2023 során.

Bár a producer felvetésének lennének előnyei is, akár a játékok elérhetőségét, akár az optimalizációt nézzük, ugyanakkor nem lehet eltagadni azt sem, hogy a verseny hiánya az innováció rovására menne. Ti mit gondoltok erről?

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)