Kevés szórakoztatóbb dolog van annál, ha egy partin előkerül egy Guitar Hero szett, de aki megfelelő zenei tehetség híján úgy dönt, műanyag „hangszerekbe" ruház be, az egyedül ugyanúgy képes magának felejthetetlen perceket szerezni a ritmusjátékok egyik legnagyobb családjának valamelyik tagjával.
Már épp kezdett ellaposodni a sorozat, amikor az Activision gondolt egyet, és úgy döntött, feldobja egy kicsit: nem csak annyiból áll a játék, hogy eljátsszuk az abban található összes számot, hanem történetet kerekít eköré. Természetesen a régi játékmódok és funkciók megmaradtak (beleértve a jól bevált GH Stúdiót is, ahol saját zenéket szerkeszthetünk a játékhoz), csupán a Career módot cserélték le a hangzatos nevű Quest módra, amely alatt a jó öreg Gene Simmons, a Kiss basszusgitárosának hangját hallhatjuk narrátorként.
A történet szerint van nyolc, a korábbi Guitar Hero részekből ismert karakter, akik jónéhány szám előadásával bizonyítva, hogy méltók a zene mágikus ereje által rájuk ruházott hatalomra, némi zúzás hatására átalakulnak, és különleges képességekre tesznek szert. Az egyes fejezetekben megadott számú csillagot kell összegyűjtenünk egy-egy zenei hőssel, ezeket pedig teljesítményünk után kapjuk, majd miután megvan az elegendő csillag, a rájátszásban már az átalakult karakterrel, és így az általa birtokolt képességekkel játszhatjuk el az utolsó számot. Két küldetés azonban kilóg a többi közül: egyik, amikor a legendás gitárt kell megszereznünk a Rush - 2112 című számának végigjátszásával (ezt a részt egyébként maguk a Rush tagjai narrálják). Ahogy letudtunk belőle egy tételt, egyre közelebb kerülünk a gitár megszerzéséhez, míg végül teljesen a miénk lesz... Bár vannak olyan elvetemültek - mint például Gyu, hogy ne menjünk meszszire -, akik számára a szám végigtolása nagyobb jutalmat jelentett bármilyen gitárnál.
A másik a játék végén vár ránk, amikor az átalakult hősök és a megszerzett gitár segítségével kell legyőznünk magát A Szörnyet, méghozzá nem más, mint a zene erejével. "A Szörny" érdekes módon egy hatalmas robotgólem... mi vagyunk nagyon elvetemültek, ha erről valahogy pont az elektronikus zene ugrott be? A koncepció talán nem túl eredeti, viszont nagyon látványos, és az olyan fantasy elemek, mint a mágikus fegyver, azaz a gitár, vagy a félig totemállatukká alakult sámánszerű, vagy éppen night elffé változott hősök még közhelyszerűségükben is nagyon jól erősítik azt az érzést, hogy a zenével igazi hatalmat tartunk a kezünkben... a Warriors of Rockkal pedig a zenét. Mi vagyunk a királyok, na.
És ha győztünk, még nem is jutottunk igazán a végére, mert ha akarjuk, újra végigjátszhatjuk a teljes küldetést, de ez alkalommal megkapjuk az összes hős különleges képességeit, és nem kevesebb, mint 40 csillagért játszhatunk el minden egyes számot. A zenei paletta változatos, az ismertebb számoktól az egészen ismeretlenekig terjed, bár lehet, hogy egyesek húzni fogják a szájukat a számok láttán, hiszen aki csak zúzós metál számokra számít, az például a Nickelback „How You Remind Me" vagy az R.E.M. „Losing My Religion" című számát nem fogja túlságosan kedvelni, de mivel a játék címe nem „Warriors of Metal", akkora meglepetésre nem kell számítani.
A Wii verziót használóknak pedig külön ajándék, hogy a Guitar Hero 5-ben már bevezetett Roadie vagy Roadie Battle módban még 4 további játékos csatlakozhat a játékhoz egy-egy Nintendo DS-sel, javítva a hozzájuk rendelt játékosok teljesítményét, vagy segítve őket a többiek elleni küzdelemben.
A műfaj rajongóinak mindenképp érdemes tovább bővíteni a gyűjteményt ezzel a darabbal, a többieknek elég kipróbálni: kis gyakorlás után úgyis rajongóvá válnak.