A Rockstar egyik felmérésben szerepelt egy olyan kérdés: Legyen-e a következő Grand Theft Auto epizódban valamiféle karma rendszer. Amennyiben a válaszadók többsége igennel fele, elképzelhető, hogy a következő részbe már be is építik.
Az ötlet érdekes, de a megvalósítás problémás lehet. A GTA sorozat lényege a szabad játékmenet, és ugyebár a bűnözés. Egy RPG játék sokkal könnyebb helyzetben van a karma esetében, hiszen a készítők jól megkomponált jelenetek segítségével morális döntésre készíthetik a játékost. A GTA esetében azonban ezt maximum a sztoriszál esetében alkalmazhatják. A Grand Theft Auto sorozat azonban nem csak a sztoriról szól, bár tény, hogy a GTA IV-ben már igen hangúlyos lett ez az elem is.
Nagyon óvatosan kell eljárnia a Rockstarnak, ha tényleg ilyesmit tervez. A szabad játékmenetnek köszönhetően ugyanis nagyon nehéz lenne megvalósítani egy sima, fekete-fehér karma rendszert. A GTA IV - és úgy alapvetően a GTA sorozat - sokak számára azért vonzó, mert kiszabadulhatnak egy kicsit a néha már unalmas "jófiú,hős megmentő,a világ bajban, de majd én", szerepkörből. Persze lehetne olyan GTA-t csinálni amiben mondjuk zsaruk vagyunk, csak az már nem lenne annyira GTA. A GTA IV során már lehetőségünk volt jótékonykodni, bár ezek a kis mellékszálak opcionálisak voltak. Az viszont elképzelhetőnek látszik, hogy a következő epizódnak többféle befejezést találnak ki a fejlesztők. Kell vagy nem kell karma? Ez itt a kérdés. Válaszokat kommentbe sebesen,