Hirdetés

Gran Turismo 5: Prologue teszt

|

Felbőgettük a motort, s szédítő sebességgel száguldottunk végig a Gran Turismo 5: Prologue gyönyörűséges pályáin.

Hirdetés

Az elmúlt években egyértelműen a PlayStation 2 egyik húzócímének számított a Gran Turismo, köszönhetően a korát meghazudtoló grafikai megvalósításnak és a kiváló vezetési élménynek. Miután a Sony piacra dobta újgenerációs konzolját, a PS3-at, mindenki kíváncsian várta, mennyire képes továbbfejlődni az idők folyamán csaknem ötven millió példányban értékesített sorozat.

Gran Turismo 5: Prologue - 26. kp Gran Turismo 5: Prologue - 27. kp

Bámulda
Nem szokásom grafikai elemzésbe bocsátkozni már a cikk elején, ám a Gran Turismo 5 esetében némileg módosul a helyzet. Miután az ember a térdén dobolgatva sikeresen kivárja a firmware frissítést, valamint a kissé hosszadalmas telepítést, az első autó megvétele után úgysem tud majd a versenyzésre koncentrálni. Az 1080p felbontás rettenetesen jól használja ki a konzol és a HD tévék lehetőségeit, a Poliphony csapatának sikerült minden eddiginél valósághűbb grafikát összehoznia. Az esetlegesen már ismert pályákat bejárva az első körökben valószínűleg gyakran rontjuk majd el a kanyarkombinációkat, ahogy szemünk meg-meg akad a táj gyönyörűségein. A távoli hegységek, a szalagkorlát mögül integető szurkolók, a kavicságy, az ég, és minden más apróság kemény próba elé állítja a játékost, aki megpróbál a vezetésre koncentrálni...

Gran Turismo 5: Prologue - 28. kp Gran Turismo 5: Prologue - 29. kp

Valahol el kell kezdeni
Az előző rész óta sikerült némi változást csempészni a játékmechanizmusba, a negyedik részből ismert jogosítványok például teljesen eltűntek. A versenyek három kategóriában (A,B,C) zajlanak, s először a legalsó szintet kell teljesítenünk, ami legalább a harmadik hely megszerzését jelenti. A kezdő 35 000 kredit elköltése előtt érdemes megtekinteni a futamok listáját, hiszen több megmérettetésben is csak meghatározott autótípusokkal vehetünk részt. A verseny- és pályafelhozatal minden igényt kielégíti, a sima, régi veteránoknak már ismerős helyszínek mellett utcai, hegyi terepeken, valamint Daytona révén egy ovális pályán is kipróbálhatjuk tudásunkat.

Gran Turismo 5: Prologue - 30. kp Gran Turismo 5: Prologue - 31. kp

Hófehér Trabant
Induló bankszámlánk természetesen nem elegendő ahhoz, hogy a vezető márkákból válasszunk ki első autónkat, így maradnak a Suzuki, a Daihatsu és társaik, mint lehetséges alternatíva. A sikeres versenyzéssel összeharácsolt vagyonunkat a későbbiekben aztán olyan műremekekre költhetjük el, mint a Mercedes-Benz SL 55 AMG, Ferrari F430, Dodge Viper GTR, Audi R8, BMW M3 Coupe, Lotus Elise, vagy Kimi Raikonnen F1-es járgánya. Az autók kidolgozása elsőrangú, a vásárláskor pedig technikai adataik megtekintésének közepette több szögből is szemügyre vehetjük őket. A drága pénzen vásárolt erőgépek vezetése egészen más élmény, mint egy Suzuki Swift volánjánál ücsörögni, ám ezekért keményen meg is kell dolgoznunk.

Gran Turismo 5: Prologue - 22. kp Gran Turismo 5: Prologue - 23. kp

A volánnál
Mielőtt kigördülnénk első versenyünkre, tudásunkhoz igazíthatjuk a nehézséget is. Nem fokozatok között kell választanunk, hanem a segítségek ki-és bekapcsolásával konfigurálhatjuk a játékot. A kezdőknek például a program kijelölheti az ideális ívet is, pontosan jelezve a fékezési pontokat, így aztán hamar betanulhatjuk a bonyolultabb pályákat is. A szimulátor jelleg továbbra is igen erős, nehezebb beállítások mellett már igen kemény munka az úton tartani egy háromszázzal száguldó Ferrarit - egy jó kormánnyal persze azért némileg egyszerűsödik a dolog. Az autók sajnos továbbra sem törnek, bizonyára a gyártók kívánsága miatt, az MI azonban komoly fejlesztésen esett át. Riválisaink már minden lehetséges eszközt bevetnek ellenünk, leszorítanak az ideális ívről, előzési kísérleteknél bevágnak elénk, szóval a tehetség mellett helyenként egy kis ravaszság is elkél a sikerhez. Nézetekből ezúttal négy van, külső, belső, belső műszerfalas, valamint motorháztető.

Gran Turismo 5: Prologue - 24. kp Gran Turismo 5: Prologue - 25. kp

Vezetés után
A sorozat történelmében először a Gran Turismo 5: Prologueban helyet kapott egy tizenhat fős multiplayer mód is, ezzel együtt pedig kiemelt szereppel bírnak az online és extra lehetőségek. Az internet eléréssel rendelkezők híreket olvashatnak, ranglistákat böngészhetnek, sajnos ezek minőségéről így, néhány nappal a megjelenés előtt nem sokat tudtam leszűrni. Az autózás szerelmesei még inkább értékelni fogják a GT TV funkciót: a játékban előrehaladva újabb és újabb témába vágó műsorokat nyithatunk meg, köztük a BBC Top Gear sorozatának néhány adásával.
A Gran Turismo 5: Prologue egy minden ízében profi, extra tartalommal is bőségesen megspékelt autószimulátor - várjuk szeretettel a „teljes változatot".

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)