Az évek során nagy rajongóbázisra tett szert a városmenedzserek jelenlegi ura, a Cities: Skylines, a Colossal Order és a Paradox Interactive azonban nem álltak meg ennek a bővítésénél, egy olyan folytatáson dolgoztak, amely minden tekintetben előrelépést jelent az elődhöz képest.
Azt már szeptember végén egyértelművé tette a fejlesztőcsapat, hogy a Cities: Skylines II konzolos változatait nem fogja tudni időben leszállítani, ezért a PlayStation 5-ös és Xbox Series X/S-es változatokat 2024 tavaszára csúsztatták annak érdekében, hogy a legjobb élményt, minőséget nyújthassák a játékosoknak. A legújabb hírek alapján azonban talán jobban jártunk volna vele, ha a Paradox a PC-s verzió megjelenését is eltolja jövőre.
A kiadó közleménye szerint a Cities: Skylines II nem ér fel azokhoz az elvárásokhoz, amiket támasztottak vele szemben, azonban a "projekt hosszú távú céljai érdekében" a játék menetrend szerinti elrajtolása még mindig "a legjobb megoldás". Íme a hivatalos álláspont:
"Észrevettük a Cities: Skylines 2 teljesítményével kapcsolatban felmerült aggodalmakat, különösen a korábbi nyilatkozatunk után, amelyben megemeltük a minimális és ajánlott specifikációkat. Mivel mindig is hittünk az átláthatóságban, szeretnénk még jobban megvilágítani a build jelenlegi állapotát. A Cities: Skylines 2 egy next-gen cím, és természetesen bizonyos hardverkövetelményeket elvár. Bár csapatunk fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa, nem értük el a kitűzött célt. Ennek fényében továbbra is úgy gondoljuk, hogy a projekt hosszú távú céljai érdekében a mostani megjelenés a legjobb megoldás. Az elkövetkező hónapokban folyamatosan fejleszteni fogjuk a játékot, de a kiadással kapcsolatos teljesítménybeli elvárásokat is szeretnénk kezelni. Az a célunk, hogy a Cities: Skylines 2-t minél több játékos élvezze, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy biztosítsuk, hogy a játék teljes mértékben kiaknázza a benne rejlő lehetőségeket."
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A vállalat felvázolta a Cities: Skylines 2 modtámogatásával kapcsolatos terveit is: ezek alapján a modok létrehozásának és implementálásának keretei a megjelenéskor "alapszintűek" lesznek, de egy teljesen új modding platformmal könnyebben hozhatunk létre és oszthatunk meg alkotásokat.
"A Paradox Mods a Cities: Skylines 2 új modplatformja. Ennek egyik fő oka az inkluzivitás; a moddolási lehetőségeket kiterjesztjük a játékosokra minden platformon - PC-n és konzolon egyaránt -, igazodva ahhoz az elkötelezettségünkhöz, hogy minél többeknek lehetőséget biztosítsunk a játék módosítására és élvezetére."
A Cities: Skylines 2 október 24-én fog megjelenni PC-re, de így már óvatosabban várjuk.