A múlt generációhoz képest a jelenlegi konzolokon is ritkább az olyan játék, amit osztott képernyővel játszhatunk ketten vagy többen, PC-n viszont a multiplatform címek között szinte nincs is ilyen manapság.
Mint azt a Gears of War 4 technikai vezetője, Mike Rayner megosztotta, nem könnyű feladat egy osztott képernyős módot elkészíteni. Számba kell venni a különböző felbontásokat, a felhasználói felület elrendezését, a kontrollerekből érkező inputokat, és van olyan csapat, aminek ez már túl sok. A The Coalitionnak szerencsére lehetősége volt ezt megvalósítani, főleg miután a Gears of War: Ultimate Edition esetében a rajongók hallatták a hangjukat.
Emellett Rayner megerősítette, hogy a kampányt és a Horde módot a PC-sek és az Xbox One-osok minden gond nélkül játszhatják együtt kooperatívan, viszont a többjátékos versus módot vagy csak a gép ellen, vagy privát és LAN-ban zajló meccsek során próbálhatják ki, hogy elkerüljék a billentyűzet-egér kombó és a kontroller közti precizitásbeli különbség okozta problémákat.
A Gears of War 4 október 11-én jön PC-re és Xbox One-ra, a launch trailert itt nézhetitek meg.