Hirdetés

Ezek voltak 2018 legjobb játékai szerintetek

|

Idén is ti szavazhattátok meg, hogy mely játékok győzedelmeskedjenek a különböző kategóriákban. Íme az eredmények!

Hirdetés

Többen már decemberben ítéletet hirdettek a 2018-ban megjelent játékok felett, a 2019/01-es GameStar magazin olvasói pedig januárban tudhatták meg a GameStar Awards 2018 eredményeit.

Hirdetés

Természetesen a csak az online magazint olvasókat sem szeretnénk kétségek között hagyni, ezért most közzétesszük az eredményeket. Voltak szoros kategóriák, és voltak meglepetések is, ugyanakkor idén sem érkezett több szavazat olyan játékra, amit nem mi javasoltunk, hanem az "Egyéb" rubrikába írtátok be. Ezúton is még egyszer köszönjük, hogy segítettetek!

Na, akkor a lényeg:

A legjobb belsőnézetes akciójáték

Próbálkozhattak tavaly a stúdiók realisztikus sivatagi hadviseléssel (Insurgency: Sandstorm - 2,9%), kooperatív kártevőirtással (Warhammer: Vermintide 2 - 6,3%), battle royale-móddal megerősített, ám egyjátékos kampányt nélkülözni kényszerülő futurisztikus lövöldével (Call of Duty: Black Ops 4 - 20,7%), sőt még a második világháborúval is (Battlefield V - 28,9%), de egyik sem bírt azzal a kaotikus élménnyel, ami a Far Cry 5 sajátja. 39,2 százalék nem bánta, hogy gyakorlatilag bárhol és bármikor rátámadhatott valami a méhészborztól a kábítószer hatása alatt álló vallási fanatikus vezette repülőig.

A legjobb külsőnézetes akciójáték

Noha néhány régi vágású rajongó fanyalogva fogadta, hogy Kratos aktuális kalandja kedvéért a skandináv mondavilágra cserélték az Olümposz isteneit, és úgy általában alaposan felforgatták a megszokott játékmenetet, a kívül-belül megújult God of War mindenkit levett a lábáról, köztük voksolásra vállalkozó olvasóinkat is. 36,5 százalékos szavazatarányához egyedül a Red Dead Redemption 2-nek (28,9%) sikerült közel férkőznie. A parádés Spider-Man (15,2%), a szerepjátékosított Assassin's Creed Odyssey (13,2%) és a káprázatos Shadow of the Tomb Raider (5,6%) együttes erővel sem bírt volna vele.

A legjobb szerepjáték

Sosem érzett még rá ilyen pontosan a Capcom arra, hogy mit is várnak a játékosok 15 éve futó szörnyvadászos sorozatától; a PC-s és xboxos közönség felé is nyitó Monster Hunter: World egy szempillantás alatt a széria legnépszerűbb darabjává vált, nálunk is besöpörte a voksok 62,5%-át. Ilyen lenyűgöző győzelem tükrében minden más formaság csupán, de azért említsük meg, hogy a kártyázást történetmeséléssel kombináló Thronebreaker (15,2%) és a Pillars of Eternity II (10,4%) fért még fel mellé a dobogóra, miközben a bájos Ni no Kuni II-nek (6,7%) és a The Banner Saga 3 (2,6%) viking kalandjának a kakasülő jutott.

A legjobb többjátékos élmény

Ha valamire lehetett számítani, az a kizárólag többjátékos élményre (tradicionális multiplayer, battle royale Blackout néven, társas zombihentelés) gyúró Black Ops 4 (30,1%) győzelme, csakhogy ezúttal nem érvényesült a papírforma, a két fegyenc szökését feldolgozó kooperatív A Way Outnak (37,7%) jutott az arany. Tegyük hozzá, megérdemelten. Szintén érmes helyen végzett az addiktív Super Smash Bros. Ultimate (11,7%) kevéssel megelőzve a sokéves párkapcsolatokat szétrombolni képes Overcooked 2-t (10%), valamint az egyedül nagyságrendekkel unalmasabb Vermintide 2-t (5,6%).

A legjobb stratégiai/tycoon játék

Noha nem a tavalyit tartjuk a stratégiai játékok legeredményesebb évének, a tycoonok feltámadása és rég nem tapasztalt térnyerése mindenképpen pozitívum. Olyannyira, hogy a legendás Theme Hospital spirituális örököse egészen a dobogó második fokáig kapaszkodott (17,6%). Csupán a Frostpunknak (54,8%) sikerült megelőznie, de annak nagyon. A városépítést survivalelemekkel vegyítő alkotás minden mást elhomályosított, így a taktikus harcok kedvelőit lenyűgöző BattleTech (11,4%) és Into the Breach (4,7%) játékokat, sőt az általunk egyedüli RTS-ként jelölésre érdemesnek gondolt Ancestors Legacyt (10,1%) is.

A legjobb kalandjáték

Minden évben akad egy jelölt, amelyik akkora fölénnyel utasítja maga mögé riválisait, mintha valamelyik harmadik világbeli diktatúrában indulna a kormánypárt színeiben. 2018-ban a Detroit: Become Humané (83,4%) a dicsőség, több mint ötvenötször annyi szavazatot kapott, mint a hasonló témájú State of Mind (1,5%). Nem járt sokkal jobban a nyomozás valószerű élményét nyújtó Return of the Obra Dinn (1,7%), a szerepjátékos megoldásokat alkalmazó The Council (1,9%) sem. Egyedül a Life is Strange 2 szorongathatta volna meg, ám a szavazásig csupán egy epizód látott napvilágot a tervezett ötből, ami 10,5 százalékra volt elég.

A legjobb verseny-/sportjáték

Magunk sem gondoltuk volna, hogy ilyen eredménnyel jár két, korábban külön kezelt kategória összevonása, az történt ugyanis, hogy a saját pályáján hosszú veretlenségi sorozattal büszkélkedő labdarúgás hazai népszerűségének mítosza csúnyán megdőlt. A FIFA 19 18,8 százalékos támogatottsága kanyarban sincs a Forza Horizon 4-éhez (60,4%) képest. Jobb szereplést reméltünk a fejlődőképes The Crew sorozat második részétől (10,7%) és a jelenleg kapható legjobb roncsderbitől (Wreckfest - 5,2%), a kosárlabda koronázatlan királyának aktuális kiadásáról (NBA 2K19 - 3,4%) nem is beszélve.

A legjobb folyamatosan frissülő játék

Manapság általános elvárás, hogy a fejlesztők azután is törődjenek játékaikkal, hogy azok megjelentek. A szükségszerű javításokon és finomhangolásokon túl leginkább friss tartalmakat és játékmódokat remélnek a vásárlók, jobb esetben ingyen, de sokan fizetni is hajlandóak. 2018-ban meglepetésre a Playground versenyjátéka (24,4%) maga mögé utasította a popkulturális jelenséggé vált Fortnite Battle Royale-t (23,8%), a szívós munkával megújított No Man's Sky-t (17,1%), sőt a Black Ops 4-et (14,5%) és a Destiny 2-t (13,5%) is. Ehhez pedig tulajdonképpen nem kellett más, mint pár autócsomag, változó, mindig új kihívásokat kínáló évszakok, és egy minden elemében pazar kiegészítő.

A legjobb kiegészítő/DLC

Magától értetődik, hogy amennyiben a Fortune Islandnek köszönhetően a Forza Horizon 4 lett a legjobb folyamatosan bővülő játék, akkor ebben a kategóriában is favoritként indul. Szoros küzdelemben múlta felül (29,1%) a No Man's Skyt revitalizáló NEXT (23,6%) bővítményt és a Destiny 2 élményét fokozó Forsakent (21,4%). A dobogóról lecsúsztak ugyan, de mind a roguelike megoldásokra épülő Mooncrash (8,9%), mind pedig a Rise & Fall (15,5%) megérdemelte a jelölést.

A legjobb VR-játék

Több éve már, hogy piacra kerültek a különböző PC-s és konzolos VR-platformok, de egyelőre nem terjedtek el széles körben a világon. A visszafogott érdeklődés dacára folyamatosan készülnek új és izgalmas tartalmak, legyen az egy cuki, egeres kalandjáték (Moss - 16,1%), egy hátborzongató pszichothriller (Transference - 4,7%), példaértékű platformer (Astro Bot: Rescue Mission - 17,6%) vagy épp a virtuális valóság és a zene fúziója, amely új szintre emelt egy megunhatatlan klasszikust (Tetris Effect - 11,3%), valamint döbbenetes élménnyé varázsolta a fénykardozást (Beat Saber - 48,6%).

Lapozz a második oldalra a többi eredményért!

Oldalak: 1 2 3

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)