Remek játékot készített a 11 bit studios, a This War of Mine magasra tette a lécet, a háború borzalmait a civilek szemszögéből bemutató alkotás (amelyben egy maroknyi embert irányítva kellett a túlélésért megküzdeni) minden szempontból nagy siker lett. A Frostpunk témája más lesz, de érzelmekben itt sem lesz hiány.
A legfőbb célunk a játékban az, hogy sikeresen menedzseljünk egy szó szerint a jég hátára épült városkát, és gondoskodjuk lakosaink túléléséről. Ahogy a This War of Mine-ban, úgy itt is súlyos morális döntéseket kell majd meghoznunk, ám ezúttal nem egy csapat, hanem egy egész közösség vezetőjeként.
A játék vezető dizájnere, Jakub Stokalski is mesélt egy kicsit a projektről, és úgy tűnik, hogy ez tényleg egy egyedi alkotás lesz.
"A Frostpunk nem egy olyan városépítős játék lesz, mint a SimCity, amiben ha gondot okoz a bűnözés, építesz három rendőrállomást és megoldódott a probléma. Nem, ilyen nem lesz a Frostpunkban. Döntéseket kell hoznod és vállalni a következményeket, nem akarjuk, hogy az emberek egyszerű feladatokkal nézzenek szembe."
A tervek szerint az E3-on többet láthatunk majd a készülő játékból, ami még idén megjelenhet PC-re.
És ehhez persze vers is dukál, ma már ez lesz srácok, mi komolyan vesszük a költészet napját:
A jég hátán megélni, mondd csak, hogy lehet
Háborúban megtört szív, lásd, hogy szeret
Építsünk várost, falai közt szenvedés
Vár csak ránk, okosnak lenni itt kevés
Dönteni kell, s minden lépés végzetes
Vezetni kell, bármi van, szét ne ess!