Ha össze kellene számlálnom, hány sci-fi akciójáték esedékes a közeljövőben, azt hiszem igen hosszúra nyúlna ez a cikk. Mivel azonban nem altatódal írására ültem a gép elé, ezért csak néhány példát hoznék fel. Először is mindjárt itt a Halo 3, a csalódást sohasem okozó Bungietól, majd jön a Crysis a nagyszerű Far Cry készítőitől, sőt, akár ide sorolhatnánk az Unreal Tournament 3-at is. A sikerre áhítozó vetélytársak sem nyugszanak persze, lesz majd bajnokverőnek kikiáltott Haze, illetve a szintén rendkívül ígéretes Army of Two címről is egyre többet hallani már. Ezek után a Fracture fejlesztőinek valami igazán nagyot kell dobbantaniuk, ha nem akarnak megtorpanni és leszegett fejjel visszafordulni a magasra helyezett léc előtt.
Viszlát sarkkörök!
A LucasArts gondoskodó szárnyai alatt készülő Fracture története a 2100-as évek ökológiai katasztrófáinak idejébe repít el minket. Bekövetkezett ugyanis, amit a tudósok jósoltak, a sarkkörök elolvadtak, a Nagy Áradás pedig letarolta szinte az egész Földet, Európát és Ázsiát csakúgy, mint az Egyesült Államokat. A életben maradottak között kitört a pusztító háború, ami még jobban megtizedelte az emberiséget. 2161-ben szélsőséges elemek újabb támadásra készülnek Amerikában, ami egyet jelentene a világ összeomlásával - Mason Briggs katonára vár a feladat, hogy rendkívüli fegyverarzenálja segítségével mentse, ami még menthető.
Ki van velünk?
Hogy a történet súlyát még jobban átérezhessük, a Fracture mindkét szemben álló fél szerepébe betekintést enged. A Pacifica seregét genetikusan felturbózott szuperkatonák alkotják, aki már-már emberfeletti képességeiknek köszönhetően gyakorlatilag megállíthatatlanok. Az Atlantic Alliance, soraiban a főhőssel, Briggsel, kibernetikai eszközök és implantátumok segítségével turbózza fel harcosait. A végeredmény, ha a hogyan különbözik is, gyakorlatilag ugyanaz, mint a többi sci-fiben: elitkatonák ölik egymást pusztító erejű fegyverekkel, nem kímélve közben senkit és semmit.
Talpalatnyi föld
Pusztító erejű fegyverek? A lézerpisztolyokat és egyéb apróságokat egyszer és mindenkorra felejtsük el. A Fracture fegyverarzenálja kifejezetten nagy léptékű harcra lett kiépítve. Nem arról van tehát szó, hogy egy gránát vagy egy rakéta szép nagy, látványos lyukat robbant a földbe. A terepformálásnak, a környezet rombolásnak rendkívül fontos játéktechnikai szerepe van. Ha úgy tetszik, omlasszunk egy kisebb hegyet a ellenséges haderő nyakába, és nézzük, amint betemeti őket a sziklatenger. Ha fedezékre van szükségünk, csak robbantsunk egy üreget a talajba, ahonnan meglephetjük a támadóinkat. A pusztítás itt nem szimpla látványosság, hanem taktikánk szerves részét képezi.
Vége?
Habár sok momentum nem világos még a Fracture kapcsán, az már bizonyos, hogy nagy durranásra van kilátás. Vezethető járművek, gyönyörű grafikus motor, csapatjáték, és még ezer és ezer dolog az, ami tisztázatlan maradt, annyi azonban bizonyos, hogy egyelőre csak a következő generációs konzolok tulajdonosai készülhetnek a nagy bulira.