Két évvel ezelőtt valószínűleg kevesen gondolták volna, hogy bármi jó kisülhet abból, ha az autók és a versenyzés szerelmeseinek szánt Forza Horizon sorozat az egyik legnagyobb játékautós márkával, a Hot Wheelssel keveredik. Aztán megjelent a Forza Horizon 3 Hot Wheels kiegészítője, amelyben valódi autókkal száguldhattunk nyakatekert, hurkokkal bővített pályákon, és megdöbbentünk, mennyire jól működik ez a mix. Ugyanakkor még így sem számítottunk arra, hogy a Playground Games ismételni fog, és a Horizon 4 esetében a komolyabb témájú DLC-t (a decemberben megjelent Fortune Islandet) egy, a Hot Wheelshez hasonló, könnyedebb darab fog követni. A fejlesztők most a LEGO-val álltak össze, a végeredmény viszont messze nem lett szupi-szuper.
Kockafesztivál
A Hot Wheels esetében könnyebb dolga volt a csapatnak, hiszen eleve minden az autózás, versenyzés köré épül, gyakorlatilag csak másolni kellett, meg narancssárga pályaelemeket elhelyezni különböző variációkban. Ez alkalommal több kreativitásra volt szükség. LEGO Valley egy szigeten helyezkedik el, ahol a mezőket legóvirágok borítják, az erdőket részben legófák alkotják. Találunk itt egy repteret, egy kis várost, egy fesztiválhelyszínt, egy kikötőt partra vetett hajókkal, egy versenypályát és egy gördeszkaparkot is; a legelőkön legómalackák és -tehénkék szökdelnek, a házakból legóemberkék integetnek. Valójában minden csak díszlet: az aszfalt szinte mindenhol valódi, a fedetlen talaj úgyszintén, tehát gyakorlatilag ugyanolyan terepeken autózhatunk, amilyeneken eddig. Mi több, az utcákon kóborló, a gép által irányított civil járgányok mind igazi Minik, még ezek sem a kockásított változatok. Sok mindent lerombolhatunk, de pont úgy, mint az alapjátékban: a vastagabb legófákat ugyanúgy nem lehet kidönteni, mint a valódiakat, míg a kerítéseken áttörhetünk, akárcsak a kőrakásokon Nagy-Britanniában. Sokszor nem egyértelmű, hogy mi fogja meg autónkat, és mit szelhetünk át könnyedén. Ha már építeni nem lehet, jó lett volna, ha legalább rombolni engednek minket szabadon.
Még építik
Nem csak emiatt érezhetjük azt, hogy elsiették, összecsapták a csomagot. Bár a LEGO Speed Champions szériában jelenleg összesen 15 autó található, ezek közül csak hármat vezethetünk: egy Minit (75894 a készlet száma), egy Ferrari F40 Competizionét (75890), valamint egy McLaren Sennát (75892). A csűrleletként megkaparintható negyediket még nem lehet feloldani, ehelyett a csűr megtalálását követően megjelenik egy üzenet, hogy a jármű egy későbbi frissítéssel válik majd elérhetővé. Hogy ne legyen nagyon egysíkú az élmény, és ne csont egyforma masinákban üljön mindenki, végig valódi autók ellen kell versenyeznünk, sőt nem is vagyunk a legójárgányok használatára kötelezve. Minden feladat, verseny teljesítéséért kockákat kapunk, ezek gyűjtögetésével haladhatunk előre, de néhány kihívás leírásában kimondottan az szerepel, hogy egy nem legóautóval végezzünk el egy, a márkához sehogy sem kötődő feladatot. Tény, hogy így is kapunk 7-8 órányi tennivalót, de ennek az az ára, hogy a kiegészítő nagyon hamar elszakad az alaptémájától. Már akkor elfogytak a versenyek, amikor a feléhez értem, csak a sebességzónák, a traffipaxok, a gyűjtögetnivalók, illetve a spéci kihívások maradtak.
Nem vártam, hogy a LEGO Speed Champions DLC legyen a LEGO Racers sorozat méltó utódja, de a csomag ebben a formában rettenetesen sovány. Ha újabb versenyeket akartok, és további elemeket kipipálni teendőitek listáján, nem fogtok unatkozni, de felesleges arra számítani, hogy egy igazi, minden elemében legós kiegészítőt kaptok, mert csalódás lesz a vége.