Ugyan egy kicsit késni fog, de már tényleg nagyon közel van a Final Fantasy XV megjelenése. Az eddig látottak alapján rettentően jónak tűnik a játék és bár már elég sok minden kiderült, a szerepjátékos elemekbe még nem mélyedtünk bele.
A Final Fantasy játékokban a képességfa mindig is érdekes dolog volt, hiszen a legtöbb játék általában valamilyen egyedi megoldással élt. Ez nyilván a tizenötödik részben sem lesz másképp, a PAX Prime-on pedig Hajime Tabata tartott előadást arról, hogy hogyan fognak fejlődni a karaktereink a játékban.
Az Ascension Skill Tree lényege, hogy minden egyes ága a csapatunk egy-egy karakterének felel meg és olyan képességeket foglal magába, amelyek az adott karakter legjellegzetesebb vonásait erősítik. Következésképpen nem tud mindenki bármit megtanulni, viszont ettől függetlenül figyelnünk kell arra, hogy a képességek feloldásához minden karakter ugyanazokat a tapasztalati pontokat használja el, tehát el kell majd döntenünk, hogy egy adott helyzetben kire költjük el az értékes AP-t (ami feltehetőleg az Ascension Point rövidítése).
Ez azért lehet jó, mert így a játékosoknak mindenképpen ügyelnie kell a csapatmunkára és arra, hogy a főszereplők kiegészítsék és támogassák egymást ahelyett, hogy csak egy karakterre vagy képességre fókuszálnának. Tabata egyébként arra is tett utalásokat, hogy az Ifrit is feltűnik majd a játékban, szóval lesz mire készülni.
Nektek hogy tetszik az Ascension Tree? Melyik Final Fantasy rendszere tetszett a legjobban?