A nagysikerű Final Fantasy játék sem kerülhette el a Tomb Raider sorsát, mivel a közeljövőben ennek a játéknak az ihletése alapján készült filmet mi is megcsodálhatjuk. Egy fontos eltérés azonban lesz a két film között, itt a színészeket digitális karakterek helyettesítik.
Hirdetés
Az interjú alanyai, Hironobu Sakaguchi (rendező), Jun Aida and Chris Lee (producerek) és Andy Jones, (animációs rendező) akiket a The Spirits Within című digitális filmjükről faggattak.
Mi volt a legnehezebb feladat a film elkészítésében? Ma egy rövid, mondjuk 30 másodperces, részletesen kidolgozott grafikával készülő animációt elkészíteni semmiség, de ugyanezt másfél órában megcsinálni az egyik legnehezebb feladat.
Mi a különbség egy film illetve egy videójáték rendezése között? Igazából nem sok különbség van a felhasznált technikák és eszközök szempontjából, ha például körbenéznénk egy stúdióban, akkor nehezen tudnánk megállapítani, hogy film vagy videójáték készül éppen. A színészek, akik a hangjukat kölcsönözték a figuráknak, nem ismerték a játékot. Ez szándékos volt? Nem feltétlenül, de mivel minden Final Fantasy játéknak önálló története van és a szereplők is változnak, ezért nem szükséges, hogy akár a színészek, vagy akár a közönség ismerje ezeket ahhoz, hogy élvezhesse a filmet.
Honnan jött a történet, esetleg egy leendő játék elképzelésből? Igazából a történet lényegét a FF VII és FF IX játékokból merítettük, de szándékaink szerint a film szól az életről, az elmúlásról és az emberi szellemről.
Andy Jones, (animációs rendező) Mi volt a legnehezebb? Úgy tudom, hogy a haj élethű megjelenítése jelenti ilyenkor a legtöbb problémát. Ebben az esetben nem ez jelentette a legnagyobb gondot. Nagyobb és nehezebb feladat volt az emberi arcok és kifejezések megalkotása úgy, hogy még élettelibbek legyenek. Például mindenki tudja, hogyan néz ki egy szem, de úgy megcsinálni, hogy közvetítse a mögötte rejlő emberi érzéseket, az már jóval nehezebb feladat.
Mennyi ideig készültek az animációk? Másfél évig tartott az előkészítés és a fejlesztés, az elkészítés pedig közel két és fél évet vett igénybe.
Szándékos-e, hogy egyes szereplők hasonlítanak ismert emberekre? Például Aki úgy néz ki, mint Bridget Fonda, Grey pedig úgy, mint Ben Affleck, Dr. Sid pedig Sean Connery-re emlékeztet? Nem! Ez nagyon vicces. Sokan gondolják így, de az igazság az, hogy pl. Bridget Fondáról eddig nem is hallottam. Mások szerint Aki Sandra Bullockra hasonlít. De ez nem szándékos, egyszerűen csak egy attraktív hősnőt szerettünk volna csinálni.
Jun Aida and Chris Lee, (producerek) Honnan jött a film ötlete? Chris: Valójában Sakaguchinak volt egy ilyen elképzelése. Négy évvel ezelőtt,amikor én voltam a TriStar elnöke, Jun oda jött hozzám egy húsz oldalas tervezettel, ami a Final Fantasy-ról szólt. Azt mondta, hogy csináljunk filmet belőle, de ne egy hagyományos filmet, hanem az első olyan mozit, ami digitális emberi szereplőkkel készül.
Lesznek-e eltérések a különböző országokban bemutatandó kópiákban? Jun: A film lényegét érintő változások nem lesznek, de természetesenn figyelembe kell vennünk a helyi szokásokat. Japánban például a filmek többségét feliratozzák, kivéve természetesen a gyerekfilmeket. Európában pedig szinte mindenhol szinkronizálják az adott nyelvre.
Minden Final Fantasy játéknak önálló története van, önálló karakterekkel rendelkezik, egyikben sincs visszatérő történet vagy karakterelem. Így lesz ez a filmben is? Chris: Igen, teljes mértékben erre törekedtünk. Van egy másik filmtervünk is, ami például nem ugyanolyan lesz mint a "The Spirits Within", de ez is hasonlítani fog a Final Fantasy játékra, hisz Sakaguchi fogja ezt is rendezni.
Van e másik Squaresoft játék, amiből mozit szeretnének csinálni? Jun: Chris-nek van. Chris: Igen, szeretnék egy filmet például a Parasite Eve-ből, de akár újabb fantasy filmet is szívesen csinálnék. Igaz-e az, hogy fel akarják használni Aki Ross karakterét más filmekben is? Jun: Igen, Sakaguchi ezt szeretné, de egy teljesen más filmben és más környezetben, mint egy teljesen új karaktert. Lehet, hogy még a külseje is megváltozik, például a hajszíne.
Van e másik Squaresoft játék, amiből mozit szeretnének csinálni? Jun: Chris-nek van. Chris: Igen, szeretnék egy filmet például a Parasite Eve-ből, de akár újabb fantasy filmet is szívesen csinálnék.
A teljes interjút a GameSpy honlapján olvashatjátok.
0 mp. múlva automatikusan bezárTovább az oldalra »
Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!
Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)