A Fight Night széria az EA Sports már-már legendássá vált, a PC-sek nagy bánatára csak konzol exkluziv boxjátéksorozata. Az egyszerű néző számára a Fight Night Round 4 nem sokban különbözik elődjétől, ugyanúgy izmos férfiak adják egymásnak a pofonokat egy hatalmas ringben. A változások csak akkor figyelhetők meg, ha már eltöltöttünk egy meccset a ringben.
Az előző részek irányítása egyszerűbb volt, ugyanis ha megnyomtuk a "hárítás" gombját, sokkal nagyobb esélyünk volt a meccseket megnyerni, hiszen a hárítás után egyből bevihettünk egy nagy ütést az ellenfél arcába, s gyakorlatilag nem is kellett más gombot használni, rontva ezzel az élvezeti értéket. A Fight Night Round 4-ból kimarad a "hárítás" gomb, ehelyett úgy kell a mozgásunkat kombinálni, hogy kitérjünk a felénk irányuló ütések elől.
A játék alapvetően a technikákra épül, de természetesen úgy is játszhatunk, hogy megyünk, mint aki megvadult, püföljük az ellenfelet, ám ekkor rohamosan fogy a staminánk, s az első pár menetben már a padlóra küldhetnek. Ugyanez a helyzet a védekező pozícióval, amikor csak blokkolunk, ekkor a "defense" mutatónk megy le, s szintén sebezhetőbbek leszünk. A körök között elkölthetjük pontjainkat életerőnk, staminánk fejlesztésére, sebeink gyógyítására. Pontokat az előző körben nyújtott teljesítményünk alapján kapunk. Ha épségben befejezünk egy kört úgy, hogy nem kerülünk padlóra, 12 pontot kapunk, illetve az ütések és a találatok függvényében is jár néhány.
Egy új, eddig még soha nem látott replay mód is helyet kap, ami annyit tesz, hogy bármikor megállíthatjuk a játékot, visszanézhetjük a meccs eddig eltelt részeit, kivághatunk egy tetszőleges mozzanatot, s azt a videót feltölthetjük az EA Sports World weboldalára. Az internetet nem csak erre használhatjuk, bekerült a már várva-várt online multiplayer mód is. Az instant harcok mellett van egy World Championship rész is. Míg a Fight Night Round 3-ban csak a gombok nyomogatásával is lehetett harcolni, addig ebben a részben az internetes harcok során egyedül a jobb oldali analóg kar áll rendelkezésünkre.
A játékmenetbeli újításokon túl a grafika is változásokon esik át, mint az a képeken is látható. Ugyan a játék része a nézőtér is, bokszszimulátor játék lévén a hangsúly mégis a bokszolók kinézetén van. A nézőtér is szépen néz ki azért, de nem igazán fogjuk figyelni a meccsek közben. A karakterek nagyon élethűen vannak kidolgozva, minden testrészük, izmaik visszaadják a valós életbeli másuk hatását. A mozgásuk is sokkal valósághűbb, mint eddig volt.
Több, mint 50 boxoló, egyedi create-a-fighter eszközök. A játék június 30-án fog megjelenni Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra. Akik már erőrendelték, azok két héttel a megjelenés előtt kapnak egy demót is.