Nyilván sokakban felmerült a kérdés, van-e egyáltalán bármiféle létjogosultsága ilyen kevés idővel az ötödik rész megjelenése után egy újabb Far Cry epizódnak. Nos, a fejlesztők szeretnének ráerősíteni arra, hogy igenis van annyi új ötlet a tarsolyukban, ami elviszi majd a hátán a poszt-apokaliptikus folytatást.
A játék rendezője, Jean-Sebastien Decant egy rövidke videóban mesélt arról, hogy a széria történetében először a New Dawnban fognak debütálni úgynevezett "könnyed RPG elemek". A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy fegyvereink és az ellenfelek is szinteződnek, magyarul a magasabb rangú flintákkal magasabb rangú ellenfeleknek durranthatunk alá. Fontos szerephez jut majd fejleszthető főbázisunk és a fejlesztésekhez szükséges alapanyagok beszerzése is. Ugyancsak érdekesnek tűnik az ellenséges bázisok elfoglalásának új módja is. Miután legyűrünk egy helyőrséget, döntenünk kell, hogy simán csak birtokba vesszük, vagy a rendező szavaival élve "kifacsarjuk", azaz teljesen kizsákmányoljuk, minden mozdítható cuccot és alapanyagot összeszedünk, majd magára hagyjuk a kéglit. Utóbbi esetben az ellenségek egy idő után visszafoglalják az elhagyatott helyszínt, és a korábbinál erősebb védelmet állítanak fel.
Today's Developer Q&A features #FarCryNewDawn creative director Jean-Sebastien Decant! @Battlesand from Twitter asked us "What game mechanics changed over Far Cry 5?" pic.twitter.com/TqhogYJhvf
— Far Cry New Dawn (@FarCrygame) January 21, 2019
Első hallásra elég izgalmasnak tűnnek a fenti változtatások. Remélhetőleg tényleg alkalmasak lesznek arra, hogy új színt vigyenek az egyre inkább elfáradni látszó Far Cry sorozatba.
A Far Cry New Dawn február 15-én érkezik meg PC-re, valamint PlayStation 4 és Xbox One konzolokra. Ti le fogtok rá csapni már a megjelenéskor?