Egyelőre még abban a szakaszban vagyunk, amelyben egy PlayStation 4-es és Xbox One-os játéknak lényegesen szebbnek kell lennie az előző generációs változatainál, és amíg a fejlesztők nem tudnak a jelenleginél többet kipréselni az új konzolokból, addig nemcsak az újgenerációs játékokat próbálják meg szebbé, látványosabbá tenni, de a PlayStation 3-as és Xbox 360-as verzióikat is rontják, vagy csak szimplán nem foglalkoznak velük eleget. Mert tudjuk, hogy például a Wolfenstein: The New Order „öreg” verziója minden korlátozás ellenére lehetett volna szebb.
A Far Cry 4 is két generáció gépeire lesz kapható, ami nyilván felveti a kérdést, hogy a két különböző generációs változat miben tér el egymástól. Alex Hutchinson kreatív igazgató Major Nelson legutóbbi podcastjában fejtette ezt ki. Elmondta, hogy a stúdió célja a mindkét esetben ugyanolyan játékélmény biztosítása, de az újgenerációs változatok látványa sokkal fejlettebb lesz, és a PC a vezető platform.
- mondta Hutchinson.
A Ubisoft játékok általában konzolra készülnek, majd az elkészült konzolos játékot fejlesztik fel annyira, hogy az a PC-s határokat feszegesse. Az, hogy a PC a vezető platform, nem jelenti a next-gen konzolos kiadások alsóbbrendűségét, Hutchinson állítása szerint a konzolosok is a legjobb minőséget kapják. Optimalizációs gondok nem lesznek, aztán meglátjuk, mit kapunk végeredményben.
A Far Cry 4 novemberben jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra, PlayStation 3-ra, Xbox One-ra és PlayStation 4-re.