Az eddig sem volt titok, hogy a Fallout 76 nem a videojátékipar csúcsterméke, illetve az is nyilvánvaló, hogy a Bethesda marketingeseinek is lassan új állás után kellene nézniük, annyira kellemetlen lett a táska botrány és annak kezelése is. Most mindenesetre sikerült az egészet megfejelni egy jó kis adatszivárogtatással.
Az történt ugyanis, hogy valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva bizonyos felhasználók hozzáférést kaptak az ügyfélszolgálat teljes rendszeréhez, azaz látták a beérkező panaszokat (amelyeket meg tudtak nyitni és akár véglegesen le is tudtak zárni), sőt megnézhették a vásárlók személyes adatait is, tehát gond nélkül böngészhettek a neve, lakcímek, illetve egyes bankkártya adatok között.
Erről így számolt be az egyik felhasználó, aki véletlenül ilyen jogosultságokat kapott:
@BethesdaSupport I am receiving other people's support tickets on my @bethesda account. I have numerous people receipts for power armor set that includes their email & home address and the type of card used. This is not good, right? #Fallout76 pic.twitter.com/KUpGCNfIF0
— Jessie Tracy (@JesscaTracy9) December 5, 2018
Jessie Tracy ebben a bejegyzésben arról számol be, hogy folyamatosan érkeznek hozzá más emberek panaszai, ezeket megnyitva pedig látja az illetők e-mail címét, lakcímét, valamint a bankkártyájuk típusát is.
Az egész botrányra a Bethesda community managere első körben ennyit reagált a fórumon:
"Sziasztok srácok, megoldottuk a problémát."
Persze azért a cég is érezhette, hogy ezúttal nem lehet ennyivel elintézni a dolgot, úgyhogy később a Twitteren bővebben is magyarázkodtak:
— Bethesda Support (@BethesdaSupport) December 6, 2018
Legalább annyi biztos, hogy teljes bankkártyaszámok és jelszavak nem kerültek ki. A közlemény alapján tehát hamarosan értesíteni fognak minden érintettet, így ha esetleg a ti személyes információitok között is turkálhatott valaki, akkor tudni fogtok róla. Aztán ki tudja, lehet kaptok újabb 500 Atom kárpótlást mindezért...