Mondani sem kell, hogy napjaink legnagyobb és legnézettebb streaming platformja a Twitch, de a YouTube is ott van a szolgáltatók élmezőnyében. A Facebook is szeretne egy szeletet a tortából.
A Facebook januárban indította a kezdeményezést, amely a Twitch-streamereket és követőiket célozza. Már előtte is volt rá példa, hogy cégek exkluzív megállapodást kötöttek a közösségi oldallal (2016-ban például a Blizzard az Overwatch kapcsán), de ezúttal egy olyan szisztémát dolgoztak ki, amivel nincs szükség külső program futtatására, hogy a PC-s játékmenetet közvetítsük a Facebook Live-on keresztül. Hogy még inkább felkeltse a célcsoport figyelmét, a vállalat különböző jutalmakkal motiválja a Live streamek nézőit.
Nagy fába vágta a fejszét, hiszen a Twitch fizetős subscriber rendszerét és a hosszú évek óta tartalmat gyártó YouTuberek szokásait, na meg persze a hűséges nézők közösségét elég nehezen lehet megbontani. A cég viszont megpróbálja, első lépésben azzal, hogy egy könnyen használható, egyszerű livestream platformot biztosít, és vonzóvá teszi a váltást a tartalomgyártók számára.
Ti mit gondoltok, van esélye jobban betörnie a Facebooknak a streamer piacra?