Ahogy ahhoz már hozzászokhattatok, hétről hétre beszámolunk nektek róla, hogy milyen játékokkal ütjük el a szabad óráinkat a hétvégén, mert ugye a GameStaros újságíró nem csak akkor játszik, amikor muszáj. De mi a helyzet az elmúlt három évtized hétvégéivel? Erre a kérdésre keresi a választ legújabb havi sorozatunk, melyben 1983, 1993 és 2003 aktuális hónapjának legemlékezetesebb játékait vesszük sorra. Nem sokkal korábban RG már beszámolt nektek a terveinkről, úgyhogy most nincs más hátra, mint saját ígéretünk láncos kutyájaként beszámolni nektek az elmúlt három évtized júliusainak mesterműveiről.
Talán kicsit furcsának tűnhet, hogy majdnem a legfiatalabb GameStaros szerkesztőként én számolok be nektek ezekről a jeles eseményekről, hiszen a három évtizedből az egyikben még liftes fiú voltam édesapám gerincén, a másikban a legbonyolultabb kezeim közé akadó eszköz a körteforma volt, és csak az utolsó tíz év történéseiből vettem ki aktívan a részem. 26 évem ellenére, ami állandó nevetség tárgya a főszerkesztőségben és folyamatosan ellát engem "new-age csipszar", "hovvótátemégakkó" és különböző segges és tojáshéjas poénokkal, a klasszikus játékok utórezgéseit még bőven éreztem és ugyanannyira hatottak ki az én életemre, mint a tiétekre. Magyarázhatnám nekik, de minek, másnapra úgyis elfelejtik.
1983. július - a Super Mario láz
Foglalkozzunk inkább 1983. júliusának legérdekesebb pillanatával, amikor is mindenki kedvenc vízvezeték szerelője megszületett. Jómagam még egy kósza gondolat is alig voltam, amikor ő már vígan törte a követ a fejével, hívhatjuk Mr. Videónak, Jumpmannek, vagy Ossannak, ő akkor is Mario marad, a játékvilág egyik legmeghatározóbb figurája.
2013. július 14-én volt 30 éves a Mario Bros. Ez alatt a három évtized alatt annyi folytatást, remake-et és rebootot látott a kultikus játék, hogy megszámolni sem lehet, nem beszélve arról, hogy mennyi játéknak szolgált inspirációként. A rossz nyelvek szerint manapság már Mario viszi a hátán az egész Nintendo-t és egyben félresikerült WiiU-juk egyetlen túlélési esélyét is ő jelenti. Lehet, hogy így van, de Mario ma is a legnépszerűbb videojáték karakter, övé a legjobban fogyó franchise és nem lennénk meglepődve, ha még az unokáink is a ZombiMario & Luigi Epic Adventures of the Crystal Kingdom Crusader Pony 2-őt tolnák a virtuális valóság szobájukban a felhővárosban, amit azért építettek, hogy megmeneküljenek a mutáns óriáshangyák elől.
1993. július - Shinobi kaszabol
Ugorjunk tíz évet az időben és nézzük meg, hogy mit tartogat számunkra 1993. júliusa. Dávidka hisztizik, hogy miért kifli a jele az oviban, amikor ő egyértelműen közölte, hogy traktort akar, eközben a Sega egy kicsivel keletebbre kiadta a Shinobi III: Return of the Ninja Master-t. A híres akciójáték július 24-én mutatkozott be Genesisen és ez volt a sorozat első olyan epizódja, aminek sikerült kiverekednie magát Japánból.
A játékban egy nindzsamesterrel, Joe Mushashival (már azért jár a pacsi, hogy a japán harcművészt Joe-nak keresztelték) kell legyőznünk Neo Zeedet, aki az 1989-es játék után visszatért és újra pusztulást kíván hozni a világra. Borzalmak történnek, kérem szépen. Ahhoz, hogy megállítsuk 25 pályán kell átküzdenünk magunkat, melyek végén - jó japán szokás szerint - egy olyan boss van, amitől egy idő után vér fog pettyezni a homlokunkon. Ez még nem az a korszak volt, mint most, amikor elég szúrósan nézni egyes játékok főgonoszára, aki ettől belátja bűnét, magzatpózba vágja magát és belevergődik a pengédbe. A Shinobi III: Return of the Ninja Master az utóbbi 20 évben utat talált majdnem az összes nagyobb platformra, illetve mostanra Joe már iOS-en és Androidon is hódít.
2003. július - Star Wars: Knights of the Old Republic életérzés
Az úr 2003. esztendeje már egy kicsit közelebbinek tűnik mindenki számára, nem csak a vének elbeszéléséből ismerjük a megjelent játékokat, hanem lehet, hogy éppen pont most akciósak a Steam Summer Sale-en. Itt már nem is volt olyan egyértelmű, hogy melyik a legjelentősebb játék, mert a hónapot rögtön a Warcraft III kiegészítője, a Frozen Throne nyitotta, ami ugyan nem teljes játék, de vannak akik megköveznének, ha nem említenénk meg, illetve szorosan mögötte jött a Tomb Raider sorozat hatodik része, a The Angel of Darkness, amiben ugyan volt hiba bőven, de Lara idomai már pont annyira kerekdedek voltak, hogy úgyis végigjátszottuk volna, ha az Assassin's Creed sorozat töltőképernyője lett volna maga a játék.
A legjelentősebb alkotás 2003. júliusában a Star Wars: Knights of the Old Republic volt, ami 16-án ünnepelte a 10. születésnapját. A Star Wars játékok között, ha nem is egyeduralkodó, de egész biztosan dobogós helyet foglal el a BioWare RPG-je, a kritikusoknál és az olvasóknál is hatalmas sikert aratott, illetve több díjat is zsebre vágott.
Azt már többször megtanultuk, majd újra megtanultuk és aztán átismételtük, hogy nem mind Star Wars, ami fénylik, ezért minden valamirevaló Csillagok Háborúja témájú alkotást nagy becsben kell tartani. A Star Wars: Knights of the Old Republic mind történetében, mind pedig játékélményében megfelelt az egyébként irreálisan magas Star Wars-játékokkal szembeni elvárásainknak, és ha a - sajnálatosan - csilli-villi hádécsodákhoz szokott szemünk engedi, illetve ránk tör a keserédes nosztalgia, akkor a mai napig berakjuk azt a lemezt a CD ROM-ba.
Ezek voltak szerintünk 1983, 1993 és 2003 júliusainak legjelentősebb címei, de ha esetleg kihagytunk volna valamit, akkor semmiképpen se tartsátok magatokban. Legközelebb egy hónap múlva jelentkezünk az augusztusi címekkel, amik között bőven akad csemege, úgyhogy tartsatok velünk akkor is.