A PS5 Pro bemutatkozott, és bár keveseket nyűgözött le, mindig lesz egy olyan vásárlói réteg, amely magasabb felbontást akar, gyorsabb képkockafrissítéssel, és a lehető legjobb minőséggel. Ők minden bizonnyal imádni fogják majd az új konzolt, ami mindezt egy drága, de érdekesnek tűnő csomagban ígéri.
Az IGN.com a generációközepi frissítésnek szánt konzol bemutatója kapcsán kikérte a Marvel's Spider-Man 2, a The Last of Us Part 2 és más játékok fejlesztőinek véleményét is a gépről. Így megtudhattuk, hogy nekik miben ad majd többet az új hardver.
Mike Fitzgerald, az Insomniac Games technológiai vezetője a következőt nyilatkozta:
"Az első nagy újdonság, a PSSR (a PlayStation Spectral Super Resolution) lehetővé teszi majd nekünk, hogy frissítsük a régi skálázási modellünket. Renderelhetjük a játékot alacsonyabb felbontásban, amit felrobbanthatunk 4K-ra, és megtarthatunk rengeteg részletet. A második fontos új eszköz a ray-tracing hardver lesz. Nagyon szép lekövetett tükröződéseink vannak az SM2-ben, amik így gyorsabban és szebben fognak futni. A Performance Pro is sokat segít majd, mivel a Fidelity Mode látványát megtartva Performance élményt kapunk."
Több fejlesztőnek is az járt a fejében, hogy mennyire örülnek a Performance és Fidelity módok összeolvadásának. A jó hír egyébként nemcsak az, hogy már nem kell választani, de az is, hogy mind látványban, mind sebességben többet nyújt majd a PS5 Pro a korábbi Fidelity vagy Performance opcióknál. Travis McIntosh, a Naughty Dog technológiai vezetője is a konzol új lehetőségeit dicsérte.
"Az alap PS5 Fidelity opciójához képest is jobb a látvány a Prón, és azok az apró teljesítménygondok, amik felmerültek a régebbi gépen, elolvadnak az újon. Kevesebb fps-droppal gyorsabb és szebb képet kapunk."
Mivel a textúraszámot a PSSR skálázója intézi, ezért a fejlesztők foglalkozhatnak más, grafikailag fontos elemekkel. A Guerrilla Games fény-árnyék hatásaiért felelős Roderick van der Steen nem győzte listázni a lehetséges előrelépések sorát.
"Jobb szűrés, jobb fények, jobb árnyékok, jobb köd és felhő hatások. A tűz, a hologramok, de még a bőr és egyéb anyagok renderélese is nagyot léphet előre, ahogy növeljük rajtuk az árnyékok átszűrődését egy stabilabb, simább képért."
Jose Villeta, a Hogwarts Legacy fejlesztője is dicsérte a PSSR-t és a ray-tracing lehetőségeket. Szerinte a skálázás jobb futási sebességet kínál, így több lekövetett hatás és grafikai varázslat jelenhet meg a képernyőnkön.
Úgy tűnik tehát, hogy minden nagyobb csapat hálás lesz majd a PS5 Pro extráiért, már csak az a kérdés, hogy a vásárlókat mindez mennyire érdekli majd.