Kiváló alternatívát kínálhatott volna a Google Stadia azoknak, akik nem akarnak több százezret gamer gépre költeni (vagy Macet használnak), hiszen a Google termetes, megbízható infrastruktúrájának köszönhetően kiváló minőségben tudta sugározni a játékokat távoli szervereiről, amiket az Xbox cloud gaminggel ellentétben billentyűzettel és egérrel is lehetett játszani, nem csak kontrollerrel. Csak hát olyan üzleti modellt képzeltek el, ami már a bejelentésekor is fenntarthatatlannak tűnt: külön kellett megvenni a játékokat, amiket csak a Stadián keresztül lehetett elérni. Aztán a kínálat sem nőtt elfogadható mértékben.
A kockázatot nem sokan vállalták, így 2022 elején a szervereket a Google lekapcsolta, technológiáját más cégeknek fogja ajánlgatni. A brit Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság (CMA) által kiadott statisztikák láttán a döntés még kevésbé meglepő.
Számokat nem tudunk, de a havi aktív felhasználók száma alapján kalkulált aránytartományokat igen. 2021-ben a legnépszerűbb a PlayStation szolgáltatása volt 30-40%-os részesedéssel, míg az Xbox cloud gaming és az Nvidia GeForce Now egyaránt 20-30%-nyi részt birtokolt a piacból. A Stadia népszerűsége 5-10% között mozgott az év folyamán.
2022-ben megszaladt az Xbox cloud gaming, már a felhőt választó játékosok 60-70%-át tudhatta magáénak, míg az Nvidia GeForce Now és a PlayStation cloud gaming 10-20%-ra esett vissza, a Google Stadia és az Amazon Luna iránti érdeklődés mértéke pedig 0-5% között mozgott. A Stadia esetében 2022-ben csak a január és július közti időszakot nézték, a szerverek leállításának bejelentése így nem módosított a számokon.