Hirdetés

Ezért van akkora bajban a Beyond Good & Evil 2

|

A Beyond Good & Evil 2 fejlesztési problémáit a beszámolók szerint vezetői konfliktusok okozták.

Hirdetés

Michel Ancel, a Beyond Good & Evil sorozat alkotója, a közelmúltban adott interjújában a kultikus kalandjáték régóta húzódó folytatásának nehézségeiről beszélt. A fejlesztés lassúságának okait az egymással is konfliktusokba kerülő "szenvedélyes vezetőkben" látja. A játék, amely közel 20 éve van fejlesztés alatt - ezzel a videojáték-történelem leghosszabb fejlesztési ciklusát tudhatja magáénak -, továbbra is készül, annak ellenére, hogy Ancel 2020-ban visszavonult, miután toxikus vezetői stílussal kapcsolatos vádak merültek fel vele szemben.

Az új interjúban Ancel kifejtette, hogy a projektet a vezetői csapat eltérő víziói akasztották meg. Míg a művészeti vezető folyamatosan újratervezni akarta a játékot, a rendező procedurálisan generált dungeonökre fókuszált volna, Ancel pedig egy nagyívű űrkalandot álmodott meg. Az irányelvek közötti konfliktus és a vezetés hiánya zavart okozott a fejlesztőcsapat körében. Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója maga is ellátogatott a stúdióba, de Ancel szerint ez sem oldotta meg a problémákat.

Hirdetés

Ancel hangsúlyozta, hogy nem volt "egyetlen nagy gonosz" ebben a helyzetben, hanem több, megoldatlan vezetői probléma állt a háttérben. Elismerte saját felelősségét is, hozzátéve, hogy több támogatást kellett volna nyújtania a projekthez és jobb kapcsolatot kialakítania a csapattal. Az interjúban arra is kitért, hogy az új technológiával való munka jelentős nehézségeket okozott a csapat számára.

A fejlesztés során felmerült problémákat részletező korábbi riportok szerint Ancel vezetése alatt a projekt irányvonala folyamatosan változott, ami jelentős kiégést, depressziót és túlterhelést okozott a csapat tagjainál.

Az interjú során Ancel a korábban nagy ígéretek közé tartozó, de azóta törölt WiLD projektről is beszélt. Bár 2018-ra egy játszható verzió már elkészült, a stúdió úgy döntött, hogy PS5-re fejleszti tovább a játékot. Ancel szerint, noha Sony megduplázta volna a Ubisoft által biztosított költségvetést, a projekt a franciáknál maradt. Ancel távozása után azonban a játék koncepcióját módosították, ami végül az eredeti vízió teljes elvetéséhez vezetett.

A Beyond Good & Evil 2 fejlesztése ugyan hivatalosan folytatódik, de a projekt sorsa továbbra is bizonytalan.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)